۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۴۲۵۸۳۴
استاد حوزه علمیه:

سیره امام حسین درسی برای بشریت است

مدیر حوزه علمیه رسول اکرم مریانج گفت: سید الشهدا به همه بشریت درس آزادگی داد که در هر زمان و هر جا در طول تاریخ ظلم و بی عدالتی وجود داشته باشد باید در مقابل آن ایستاد.
امام حسین

حجت الاسلام عباس موسیوند مدیر حوزه علمیه رسول اکرم (ص) مریانج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، ضمن تبریک به مناسبت ولادت با سعادت امام حسین(ع) و اعیاد شعبانیه، گفت: امام حسین (ع) کسی است که آزادگی و ایمان به خداوند متعال و هستی جهان را به تمام آزادگان جهان یاد داد.

 

وی ادامه داد: ولادت با سعادت ابا عبدالله (ع) میلادی پر از شادی و سرور برای امیرمومنان (ع)، حضرت فاطمه (س) و پیامبر اکرم (ص) بوده است و رسول خدا فرموده است، حسین از من است و من از حسین هستم.

 

حجت الاسلام موسیوند افزود: در تفسیر قسمت دوم این جمله گفته اند که امام حسین (ع) ادامه دهنده دین پیامبر (ص) و کسی است که سبب بقا و زنده ماندن دین اسلام شد، به همین دلیل رسول اکرم (ص) فرمودند من از حسین هستم.

 

وی ابراز داشت: سید الشهدا به همه بشریت درس آزادگی داد که در هر زمان و هر جا در طول تاریخ ظلم و ستم و بی عدالتی به مظلومان روا داشته می شود باید در مقابل آن ایستاد و به ظالمان اجازه ندهیم به ظلم خود ادامه دهند.

 

مدیر حوزه علمیه رسول اکرم (ص) مریانج ادامه داد: درسی که اباعبدالله (ع) برای همه شیعیان و مسلمانان داد این بود که هرگز زیر بار زندگی با ذلت و خواری و ستم نرویم و مرگ با آزادگی از زندگی ذلت بار بهتر است.

 

وی افزود: زندگی و سیره امام حسین (ع) برای زندی کنونی ما نیز درسی دارد که در دنیای کنونی که استکبار جهانی قصد نابودی اسلام و مسلمانان را دارد و به دشمنی های آشکار خود ادامه می دهد، هرگز برای مصالح زندگی و سعادت دنیا زیر بار ظلم و زورگویی نرویم و با استکبار جهانی مبارزه کنیم.

 

حجت الاسلام موسیوند در پایان گفت: نباید در مقابل ظالمان و مستکبران جهان ساکت نشست و اگر در این راه شهید شویم، به سعادت بزرگی رسیده ام و اگر پیروز شویم به آزادگی رسیده ایم و قدم در راه امام حسین (ع) برداشته ایم و در مسیر زندگی این امام بزرگ زندگی کرده ایم./302/979/ب1

ارسال نظرات