۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۴۲۶۲۰۱
آیت الله مجتهد شبستری:

مداحان به تبیین مکتب حسینی بپردازند

امام جمعه تبریز با بیان این‌که هدف مکتب حسین(ع) احیای اسلام و آموزه های دینی است، گفت: مداحان تنها به مناقب و شفاعت معصومین(ع) اکتفا نکنند و اهداف قیام امام حسین را نیز در مداحی ها بیان کنند.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در دیدار جمعی از مداحان و بانیان هیئات مذهبی، با اشاره به ارج و جایگاه مدیحه سرایی، اظهار داشت: در متون دینی بابی تحت عنوان مدح و ذم وجود دارد و توصیه های فراوانی در خصوص شعر و مدح وارد شده است.

 

وی با تجلیل از برگزاری کلاس های آموزش مداحی و حضور در عرصه مداحی با تمرین و آموزش، ادامه داد: مدیحه سرایی برای اهل بیت(ع) با رجوع به منابع معتبر صورت گیرد، مداحی و بیان مناقب اهل بیت(ع) و ذکر مصائب آن بزرگواران، در حقیقت یک خدمت است و در حقیقت تمجید ارزش های دین و ترویج معارف و عقاید اسلامی است.

 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مدال حسینی بودن و بصیرت بر گردن مردم تبریز آویخته است، افزود: ورود جوانان و نوجوانان به عرصه مداحی از امتیازات ویژه تبریز بوده که نشان از ولایتمداری، حسینی بودن و بصیرت مردمان این شهر است و در آینده می توانند خلأ مداحان قدیمی را پر کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه مداحان افزون بر ذکر فضایل اهل بیت(ع) باید هدف و مرام حسینی را نیز تببین کنندف اذعان داشت: هدف مکتب حسین که همان احیای اسلام و آموزه های دینی است، مداحان تنها به مناقب و شفاعت معصومین(ع) اکتفا نکنند و اهداف قیام امام حسین را نیز در مداحی ها بیان کنند.

 

عضو خبرگان رهبری با تصریح بر ترویج غیرت، دینی، حجاب و ارزش های اسلامی، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) به خاطر دین اسلام و صیانت از آموزه های الهی آن به شهادت رسید و اهل بیتش به اسرات رفت، از این رو محتوای مداحی ها باید به ترویج اموزه های دینی نیز اهتمام داشته باشد.

 

وی  امام حسین(ع) شهید راه قرآن خواند و تصریح کرد: از این رو مادحین و عزاداران حسینی باید در عمل به قرآن اهتمام بیشتری نسبت به دیگران داشته باشند، مداحان اهل بیت(ع) خود را اهل مکتب حسین می دانند و باید متناسب با مکتب امام حسین(ع) زندگی کنند.

 

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، در خصوص سفر اخیر به سوریه و لبنان نیز با بیان اینکه سفر اخیر نیز به دعوت سیدحسن نصرالله در لبنان تشکیل شد، گفت: البته ایشان به دلایل مسایل امنیتی و  گرفتاری‌هایی که دارد نماینده‌اش در جلسات ایران شرکت می‌کند که این بار خواستند خودشان باشند بر همین اساس دعوت کردند ما به لبنان برویم و بنابراین اصل هدف از سفر اخیر شرکت در جلسه شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت با حضور سیدحسن نصرالله بود.

 

وی ادامه داد: با حضور سید حسن نصرالله در سه جلسه که حدود سه ساعت طول کشید در حضور آقایان بودیم و مسائل مختلف جهان شیعه مطرح شد و تصمیماتی گرفته شد.

 

آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر جانفشانی های شهدای مدافع حرم از جمله شهدای خطه آذربایجان، تصریح کرد: به فضل الهی فتح و نصرت الهی در سوریه نزدیک است./202/854/ب1

ارسال نظرات