۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۰
کد خبر: ۴۲۶۳۲۱
رییس اتحادیه رادیو وتلویزیون های عراق:

طلاب زندگی خود را با تفکر و اندیشه های امام و رهبری تنظیم کنند/ مقاومت مقدمه ای برای بیداری اسلامی است

حجت الاسلام الحسینی بیان این که مقاومت مقدمه ای برای بیداری اسلامی است، گفت: در حالی که عده ای بیداری اسلامی را مقدمه مقاومت اسلامی می دانند ولی عقیده من این است که وقتی مقاومت صورت می گیرد مفاهیمی برای انسان روشن می شود که موجب بیداری از غفلت خواهد شد.
حجت الاسلام سیدحمید الحسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حمید الحسینی رییس اتحادیه رادیو وتلویزیون های عراق در سلسله جلسات جبهة المقاومة والصحوة الاسلامیه که در مدرسه علمیه آیت الله بهجت شهر مقدس قم برگزار شد، با بیان این که مقاومت مقدمه ای برای بیداری اسلامی است، گفت: در حالی که عده ای بیداری اسلامی را مقدمه مقاومت اسلامی  می دانند ولی عقیده من این است که وقتی مقاومت صورت می گیرد مفاهیمی برای انسان روشن می شود که موجب بیداری از غفلت خواهد شد.

 

وی افزود: در سال 1982 که در لبنان بودم به خاطر دارم که هیچ چیز در آنجا وجود نداشت، از حزب و مفاهیم انقلاب اسلامی نیز اثری نبود، البته حرکت هایی را امام موسی صدر به همراهی دکتر چمران و عده ای انجام می دادند اما متأسفانه نتوانستند به حرکت های خود ادامه دهند.

 

حجت الاسلام الحسینی با بیان این که زمانی هیچ یک از آموزه های امام خمینی(ره) در لبنان وجود نداشت، اظهار داشت:  وقتی در آن سالها اسرائیل به جنوب لبنان حمله کرد اولین کسانی که از این امر خوشحال شدند و به اسرائیلی ها خوش آمد گفتند شیعیان آنجا بودند هرچند این عمل آنها برای ما شیعیان عار و ننگ محسوب می شود ولی واقعیت دارد.

 

وی ادامه داد:  آنان وارد لبنان شدند وتقریبا همه لبنان را گرفتند و بیروت سقوط کرد؛ آنها با این شعار وارد لبنان شدند که ما می خواهیم گروه های فلسطینی که دشمن لبنان هستند را نابود کنیم و لبنان را از دست آنها نجات دهیم  اما برخی مناطق را به خاک و خون کشاندند و کسی حرفی نزد.

 

رییس اتحادیه رادیو وتلویزیون های عراق با بیان این که الیاس سرکین که رئیس جمهور وقت لبنان بود تلگرافی به امام خمینی(ره) فرستاد و از ایشان طلب کمک کرد، ابراز داشت: ایران در آن زمان درگیر جنگ تحمیلی بود ولی با این حال امام راحل دو تیپ محمد رسول الله(ص) با فرماندهی مفقود الأثراحمد متوسلیان و تیپ ذوالفقار را راهی لبنان کرد.

 

وی عنوان کرد: سید حسن نصر الله در آن وقت در مجموعه ای به نام امل شرکت داشت بحمد الله به واسطه فکر و اندیشه امام بود که عده ای را به عنوان گروه مستشاری از سپاه روانه لبنان شود تا به جوانان لبنانی مسائل نظامی را آموزش دهند و از آنجا که مناطق تحت سیطره اسرائیل زیاد بود به نحوی این نوع آموزش ها بسیار سخت بود.

 

حجت الاسلام الحسینی خاطرنشان کرد: مثل این نوع گروه ها در میان روستاهای لبنان می گشتند و به این صورت نیروهای مردمی را برای مقابله با اسرائیل سازماندهی و تنظیم می کردند، این زحمت ها باعث شد که روز به روز بر تعداد مجموعه های مقاومت افزوده شود به گونه ای که یک روز تعداد یک مجموعه در هرمل به 15 هزار نفر رسید؛ کم کم این مجموعه ها به هم پیوستند و به فرمان امام خمینی(ره) نام حزب الله را به خود گرفتند.

 

وی اضافه کرد: وقتی در سال 2003 وارد عراق شدیم عراق به طور کامل توسط آمریکا اشغال شده بود و در آن زمان عراق مثل لبنان بود که هیچ نیرویی در برابر آمریکا مقاومت نمی کرد، در عراق شیعیان اولین کسانی بودند که از ورود آمریکا خوشحال شدند همان گونه که در لبنان نیز شیعیان اولین کسانی بودند که از حضور اسرائیل خوشنود شدند و دلیل آن این بود که در لبنان فلسطینی هایی بودند که به لبنان ظلم می کردند که دست نشانده خود اسرائیل بودند و اسرائیل به ظاهر برای از بین بردن این فلسطینی ها و پایان دادن به ظلم وارد خاک فلسطین شد.

 

رییس اتحادیه رادیو وتلویزیون های عراق  با بیان این که آمریکا با شعار رها کردن مردم از بند ظلم به عراق حمله کرد، گفت: صدام که یکی از ایادی آمریکایی ها بود ظلم فراوانی علیه شیعه عراق روا داشت، مردم عراق که از اوضاع آگاه نبودند و هوشیاری نداشتند از حضور آمریکا ابراز خوشنودی کردند؛ مردم در عراق امریکا را ناجی خود می دانستند و کسی جرأت نداشت که در عراق شعار مرگ بر آمریکا سر دهد ، این فتنه ای بود که امریکا برپا کرده بود.

 

وی افزود: تفکر امام و رهبری سبب شد که مردم در عراق هوشیار شدند، گروهای زیادی در عراق از جمله نیروهای مردمی فعال هستند و در برابر نیروهای تروریستی مقاومت می کنند؛ ما در عراق از هیچ چیز به همه چیز رسیدیم به طوری که کشور عراق که به طور کامل به دست امریکا بود الان به جایی رسیده که هیچ تصمیمی گرفته نمی شود مگر این که سه شخصیت مهم یعنی حضرت آیت الله خامنه ای، سید حسن نصرالله و سردار قاسم سلیمانی موافقت کنند.

 

حجت الاسلام الحسینی ادامه داد: این فکر امام بود که چنین در عراق و لبنان تأثیر گذاشت، طلاب هم باید سعی کنند فکر و علم و همه ی زندگی خود را با تفکر و اندیشه های امام  و رهبری تنظیم کرده و از هیچ جریان و اندیشه ای تأثیر نپذیرند./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات