۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۴۲۶۳۳۱
حجت‌الاسلام موسوی مطرح کرد؛

ترویج فرهنگ کتابخوانی با تعریف زنگ مطالعه در مدارس

مشاور امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تأکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، گفت: با برنامه‌ریزی صحیح و تعریف زنگ مطالعه، می‌توان کتابخوانی را در مدارس ترویج و تقویت کرد تا فرزندان با کتاب مأنوس شوند.
حجت الاسلام سید غلامعباس موسوی

حجت الاسلام سید غلامعباس موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که کتاب بوستان و محل تفریح و تفرج دانشمندان است، گفت: کتاب انسان را می سازد و به انسان قدرت و توانایی درک و فهم می دهد.

 

وی کتاب را انسان ساز، سازنده، موعظه گر، حیات بخش و ناجی برشمرد و افزود: کتاب به انسان هنر و ارزش عطا کرده و فهم و درک و علمیت انسان را عمیق می کند و زندگی بشر بر اساس کتاب رقم می خورد.

 

مشاور امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: انبیای الهی نیز برای ابلاغ کتاب و دستور خداوند برگزیده شدند و پیامبر اکرم(ص) نیز برای ابلاغ آخرین کتاب خداوند یعنی قرآن کریم برگزیده شد.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که توجه به کتاب؛ توجه به خود، زندگی و آینده است، ادامه داد: هر کس در دامان کتاب قرار بگیرد رشد می کند و در مقابل هر کس از کتاب دور باشد از زندگی عقب خواهد ماند و قطعا بریده از سعادت ها خواهد بود.

 

وی با تأکید بر این که همه افراد برای تعالی و پیشرفت باید خود را با کتاب مأنوس کنند، بیان داشت: هزاران امکانات در دنیای امروز دیده می شود ولی هیچ کدام جای کتاب را نمی گیرد و اون عظمت، محتوا، غنا و سازندگی که کتاب دارد هیچ ابزاری ندارد.

 

مشاور امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی توجه به کتاب و کتابخوانی را ضروری دانست و افزود: باید با برنامه ریزی های صحیح  و تعریف زنگ مطالعه، کتابخوانی را در مدارس و درون خانواده ترویج و تقویت کرده و فرزندان خود را با کتاب مأنوس کنیم.

 

وی کتاب را دوست صدیق، یار مهربان، یاری گر، کمک کننده و هدایتگر معرفی کرد و گفت: باید همواره کتاب را به عنوان یک دوست، همراز و همراه در کنار خود داشته باشیم و از آن راهنمایی بگیریم.

 

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم رشد کنیم و راه و روش صحیح زندگی را پیدا کنیم باید کتاب بخوانیم و به آن عمل کرده و رهنمودهای کتاب را در زندگی به کار ببندیم، چون ثمره کتاب عمل به آن است.

 

وی با بیان این که کتاب نردبان است و انسان را تا تعالی و پیشرفت بالا می برد، اظهار داشت: متأسفانه امروز رونق کتاب و کتابخوانی در جامعه کم شده است و ضروری است برنامه ریزی های صورت بگیرد تا مطالعه کتاب و انس با آن در جامعه رونق بگیرد.

 

مشاور امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: مراکز تخصصی و دولتی وظیفه دارند حامی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه باشند و مردم را نسبت به این موضوع ترغیب و تشویق کنند.

 

وی ادامه داد: امروز ضرورت دارد هم مبلغان و حوزه های علمیه فواید و آثار کتابخوانی و انس با کتاب را برای مردم تبیین کنند و هم مسؤولان و دولتمردان از ناشران، مؤلفان و کتاب های خوب حمایت کنند تا فرهنگ کتابخوانی در جامعه تقویت شود.

 

حجت الاسلام موسوی در پایان نقش خانواده ها و مدارس در ترویج فرهنگ کتابخوانی را بسیار مؤثر دانست و افزود: برای موفقیت در این مسأله باید فرزندان را از کودکی با کتاب مأنوس کنیم تا در آینده جامعه ای اهل مطالعه و کتابخوان داشته باشیم./907/ت302/ی

ارسال نظرات