۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۴۲۶۳۳۶
آیت الله مکارم شیرازی:

دولت توجه بیشتری به جمعیت هلال احمر داشته باشد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی از فعالیت ها و خدمات جمعیت هلال احمر تجلیل کرد و گفت: گر چه وجود یک سازمان منظم تعلیمات دیده برای حوادث مختلف لازم است اما در اسلام همه به یک معنا هلال احمر هستند .
آیت الله مکارم شیرازی دیدار رییس جمعیت هلال احمر کشور و نماینده ولی فقیه در هلال احمر با مراجع دیدار رییس جمعیت هلال احمر کشور و نماینده ولی فقیه در هلال احمر با مراجع دیدار رییس جمعیت هلال احمر کشور و نماینده ولی فقیه در هلال احمر با مراجع دیدار رییس جمعیت هلال احمر کشور و نماینده ولی فقیه در هلال احمر با مراجع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار رییس هلال احمر کل کشور و نماینده ولی فقیه در هلال احمر خاطرنشان کرد: هلال احمر جمعیت خدمت گذار و مطلوب جامعه است و در مشکلات مهم قدم به میدان می گذارند و به داد آسیب دیدگان و کسانی که نیازمند کمک های فوری هستند می رسند.

 

این مرجع تقلید اظهار داشت: البته باید توجه داشته باشید که هلال احمر مانند صلیب سرخ یک ابداع غربی است که آمدند و برای اینکه کمک های مردم داشته باشند این صلیب را درست کردند و ما نمی توانیم از صلیب استفاده کنیم از هلال که شعار اسلامی است استفاده کردیم.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: گر چه وجود یک سازمان منظم تعلیمات دیده برای حوادث مختلف لازم است اما در اسلام همه به یک معنا هلال احمر هستند و همه مسؤولیت و وظیفه دارند؛ در روایت داریم که امام صادق مشغول طواف خانه خدا بود که کسی آمد و چیزی گفت و امام طواف را رها کرد و یک نفر گفت طوافتان را تمام کنید و امام گفت مگر نمی دانی که کمک به مردم بالاتر است و بر می گردم بقیه طواف را انجام می دهم.

 

وی گفت: بهترین مردم کسی است که مفیدترین مردم برای مردم باشد و به معنایی همه مردم هلال احمر هستند اما در کنار این سازمان که خوب بوده ما نیز از آن استقبال کردیم و ما محدودیتی برای کمک به نیازمندان نداریم و چه خوب است که جوانانی داوطلبانه شرکت می کنند.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآور شد: حوادث در هر جامعه ای است اما در زمان ما حوادث دردناک زیاد شده است که بسیاری از آنها ناشی از بی انضباطی ها است و لازم است که در این زمان آمادگی بیشتری باشد؛ همه باید دست به دست هم دهند تا جلوی آسیب ها را بگیرند و این یکی از بزرگترین عبادت ها است؛ در واقع خدمات هلال احمر عبادت است.

 

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در این زمینه دولت باید حمایت بیشتری بکند و بودجه بیشتری بدهد و مردم نیز باید بیشتر اهمیت دهند .

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: خیلی می خواهند کمک کنند اما به دنبال جایی برای آموزش دیدن می گردند و به دنبال جای مورد اعتماد می گردند و هلال احمر باید از دل و جان کوشش کند و حضور پررنگ تری داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: حوادث سرعت می طلبد و کسی موفق تر است که سریع تر در کنار حادثه حاضر شود و باید طوری افراد را بسیج کنند که در کوتاه ترین زمان ممکن به صحنه حادثه برسند.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم اطلاع رسانی فعالیت های جمعیت هلال احمر از سوی مسؤولان و دست اندرکاران این جمعیت تاکید کرد و گفت: بسیاری از دستگاه ها گرفتار نقص اطلاع رسانی هستند؛ البته واقعیات را بگویید که به اطلاع جامعه رسانده شود تا مردم و دولت احساس مسئولیت بیشتری کنند./822/پ202/ج

ارسال نظرات