۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۴۲۶۸۵۷
مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف:

خلاقیت و نوآوری در کتب دینی سبب جذب مخاطب می‌شود

مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف گفت: خلاقیت و نوآوری در کتب دینی سبب جذب مخاطب و عدم توجه به این مهم شوق مخاطب را به خرید تنزل می‎دهد.
عظمیی

حجت الاسلام خدابخش عظیمی، مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف، در حاشیه نمایشگاه کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره کتب دینی عرضه شده در نمایشگاه، گفت: امسال تنوع موضوعی کتب دینی در نمایشگاه کتاب بسیار مشهود و قابل توجه است.

 

وی افزود: عدم تلاش پژوهشگاه‌ها و پژوهشگران در بروز رسانی کتب، به ویژه کتاب‌های دینی که متناسب با ذائقه و ادبیات متقاضیان باشد جای تامل دارد.

 

مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف اضافه کرد: ذائقه امروز مخاطبان نسبت به سال‌های گذشته بسیار تغییر کرده به همین دلیل لازم است با استفاده از شیوه‌ها و روش‌های نوین افراد جامعه را به سوی کتاب و کتاب خوانی سوق داد.

 

حجت الاسلام عظیمی ابراز کرد: این آسیب بزرگی است که هر از گاهی رمان جدیدی وارد عرصه کتاب و کتاب خوانی می‎شود اما کتب و آموزه‌های دینی با همان ادبیات قدیم و بدون توجه به نیاز و ذائقه مخاطبان حاضر به چاپ می‌رسد.

 

وی افزود: امروز کتاب صحیفه سجادیه که سرشار از آموزه‌های دینی و اجتماعی است به همان منوال قدیم منتشر می‌شود برای مثال بخشی از این کتاب که به تربیت فرزند مربوط می‌شود اگر به صورت کتابی مجزا منتشر شود مخاطب بیشتری را به خود جذب خواهد کرد.

 

مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف در خصوص اینکه امروز توجه به نیاز مخاطب در کتب دینی بسیار کمرنگ شده، گفت: خلاقیت و نوآوری در کتب دینی سبب جذب مخاطب و عدم توجه به این مهم شوق مخاطب را به خرید تنزل می‎دهد.

 

حجت الاسلام عظیمی در پایان خاطرنشان کرد: به روز رسانی در عرصه مباحث دینی از ضروریاتی است و نیاز به توجه ویژه‌ مسؤولان ذی‌ربط دارد./202/807/ب1

ارسال نظرات