۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۴۲۶۸۹۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان:

بیانات رهبر انقلاب نقشه راهی برای حرکت در حوزه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است

مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان با بیان این که بیانات رهبر معظم انقلاب نقشه راهی برای حرکت در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است، گفت: نگاه جبهه ای و جهادی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب لازمه موفقیت در این مسیر است.
حجت الاسلام صفی یاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری، مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، امروز در نشست هم اندیشی بانوان فرهیخته استان، با اشاره به تأثیر مستقیم بانوان در بحث اقتصاد مقاومتی در خانواده، گفت: درباره زیر ساخت فرهنگی و اجتماعی اقتصاد مقاومتی غفلت می‌شود، حتی بخش هایی از بدنه مدیریتی نیز علاقه مند نیستند در گفتمان سازی این حوزه، نخبگان را مشارکت دهند.

 

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر انقلاب اظهار داشت: نامگذاری سال ها از سوی رهبر معظم انقلاب نه شعار است و نه تشریفات، بلکه ناظر به اقتضائات، نیازها، شرایط داخلی و چشم انداز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان است.

 

حجت الاسلام صفی یاری در ادامه گفتمان سازی را در تحقق رهنمودهای رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: گفتمان سازی اقدامی علمی بوده و وظیفه نخبگان است، بنابراین اگر در حوزه ساحت فرهنگی اقتصاد مقاومتی اقدامی لازم باشد مشارکت نخبگان ضروری است چرا که زیر بنای تحقق اقتصاد مقاومتی فرهنگ است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که تبدیل شدن اقتصاد مقاومتی به یک مطالبه ضرورتی انکار ناپذیر است، افزود: آنهایی که تصور می‌کنند تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز به برنامه بلند مدت برای آینده دارد بدانند اگر چنین بود رهبر انقلاب تاکید نمی کردند سال ۹۵ حتما باید اقتصاد مقاومتی عملی شود.

 

حجت الاسلام صفی یاری در ادامه با بیان این که بیانات رهبر معظم انقلاب نقشه راهی برای حرکت در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است، گفت: نگاه جبهه ای و جهادی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب لازمه موفقیت در این مسیر است.

 

وی با اشاره به زمینه های لازم برای گفتمان سازی نخبگان تصریح کرد: تقوای اجتماعی، وجدان کاری، تبیین رابطه اقتصاد مقاومتی و مکتب اقتصادی اسلام و انقلاب اسلامی، حمایت از تولید ملی، فرهنگ کار و تلاش، پرهیز از تنبلی و اقتصاد استراحتی از جمله مواردی است که در نگاه رهبری، نخبگان باید در گفتمان سازی به آن توجه داشته باشند.

 

مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه با اشاره به لزوم ترسیم خط حضور بانوان در عرصه های مختلف فرهنگی، گفت: توقع رهبر معظم از بانوان نخبه، استراتژی نظامی اسلامی که برگرفته از خلأها، نیازها و ضرورت های امروزی جامعه است، می باشد؛ یعنی باید نقش زن نخبه مذهبی در روند حرکت جامعه به‌ویژه در حوزه فرهنگی مشخص شود./202/949/ب1

ارسال نظرات