۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۴۲۷۷۹۷
نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری:

رهبر معظم انقلاب خالق واژه اقتصاد مقاومتی هستند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تبیین عوامل مؤثر در تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی فکر کردن از عوامل مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است.
ایت الله حسینی خراسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد حسینی خراسانی، نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در همایش اقتصاد مقاومتی که در محل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی طرحی با رویکرد کتاب و سنت است، اظهار داشت: واژه اقتصاد به معنای امروزی در متون کهن اسلامی به چشم نمی‌خورد مفهوم کهن اصطلاح اقتصاد در لغت، کتاب و سنت تحت مفهوم اعتدال، میانه‌روی و توسّط آمده است.

 

وی خاطر نشان کرد: بعضی ادعا می‌کنند که واژه اقتصاد مقاومتی دارای پیشینه تاریخی است در حالی که مبدا و خالق آن مقام معظم رهبری بوده‌اند.


نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری در ادامه اقتصاد مقاومتی را معناي ديگر استقلال مقاومتی دانست و اظهار داشت: اگر اقتصاد مقاومتی را به استقلال اقتصادی معنا کرده و در عمل پیاده کنیم، جلوی بسیاری از برداشت‌های اشتباه را گرفته‌ایم.

 

آیت‌الله حسینی خراسانی با اشاره به سخنان رهبری که  اقتصاد مقاومتی درون‌زا و برون‌نگر است، افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای بستن دروازه واردات و صادرات نیست، بلکه به این معناست که ما از خارج کشور غافل نیستیم و با آن داد و ستد داریم اما نه به گونه‌ای که به آن وابسته باشیم.


وی با بیان اینکه مهمترین عنصری که جامعه انسانی بر آن استوار است در جهت مالی است و خداوند آن را مایه قیام مردم و جامعه قرار داده است، اظهار داشت: عمده نارسایی‌ها، نابسامانی‌ها، معضلات و مشکلات اجتماعی یا از ناحیه فقر مفرط است، یا از ناحیه غنای مفرط که فقر فساد می آورد و غناء هم فسادآور است.

 


نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به مفهوم آیه «وَلاَ تُؤْتُواْ السُّفَهَاء أَمْوَالَكُمُ الَّتِي جَعَلَ اللّهُ لَكُمْ قِيَاماً...» اظهار داشت: عزت و استقلال و شرافت و قیام و پویایی یک کشور، اقتصاد آن کشور است.

 

وی در ادامه به کاهش جدی امر ازدواج و افزایش طلاق در کشور و فاجعه خواندن آن اشاره کرد و افزود: همه‌ این آمار از وضعیت نامطلوب اقتصادی نشأت نمی‌گیرد، اما باید به نقش مؤثر اقتصاد در بروز چنین معضلاتی توجه جدی کرد.


آیت الله حسینی خراسانی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی بایدها و نبایدهایی دارد، خاطر نشان کرد: بوعلی سینا در کتاب خود گفته است که در جامعه هیچ کس نباید بیکار باشد و افراد کر و لال باید در جامعه شاغل باشند.


وی با اشاره به اینکه وظیفه دولت است که بستر و شغل مناسب برای همه آحاد جامعه فراهم کند به بحران بیکاری و اشتغال در کشور اشاره کرد و افزود: درخواست جدی عمومی مردم از دولت مسأله اشتغال است.


عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی بر تقویت کمی و کیفی تولید داخلی است و تقویت و توسعه تولید داخلی در گرو فعال سازی نیروی انسانی است و فعال سازی نیروی انسانی زمانی محقق می شود که اشتغال ایجاد شود.


وی در پایان هماهنگی دستگاههای تاثیرگذار نظام و کشور، حاکمیت قانون قناعت را از عوامل مؤثر در تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی فکر کردن از عوامل مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است.


خاطرنشان می شود همایش اقتصاد مقاومتی از دیدگاه قرآن و حدیث با تأکید بر اندیشه های رهبری به همت مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو و با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و تیپ مستقل 83 امام جعفر صادق(ع) صبح امروز در محل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد./859/پ202/ی

ارسال نظرات