۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۴۲۸۲۱۵
آیت الله مرتضوی در آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه نواب:

تبلیغ ویژگی‌های امام زمان، وظیفه امروز طلاب است

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: در دوران وجود امکانات، ویژگی ها و برکات وجود مقدس امام زمان(عج) را بیان کنیم مدرس در کلاس درس، امام جماعت در مسجد و امام جمعه در خطبه نماز جمعه این خصوصیات را بگویند.
مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه خراسان بدست آیت الله مرتضوی مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه خراسان بدست آیت الله مرتضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جشن بزرگ عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه عالی نواب، شامگاه شنبه، با حضور آیت الله سید حسن مرتضوی شاهرودی در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد.
 

آیت الله مرتضوی در این مراسم اظهار کرد: ماه شعبان برکات زیادی دارد که از جمله آن موالید ائمه(ع) است. در حدیثی این گونه آمده که در شب میلاد امام زمان(عج) اوضاع به نحو خاصی بوده است؛ آسمانی ها بر خانه امام حسن عسکری(ع) فرود آمده و ایشان ملائکه را انصار امام زمان(عج) دانسته اند.
 

وی افزود: مرحوم شهید از امام صادق(ع) نقل می کند در شب میلاد وجود مقدس امام زمان(عج)، در هر نقطه از دنیا که فرزندی متولد شد، آن فرزند ولو در دیار کفر، از برکت تقارن با میلاد امام زمان(عج)، مؤمن شد.
 

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه سخنان خود گفت: آن چه من خیال می کنم که بر ما طلبه ها لازم است، این است که در دوران وجود امکانات، ویژگی ها و برکات وجود مقدس امام زمان(عج) را بیان کنیم مدرس در کلاس درس، امام جماعت در مسجد و امام جمعه در خطبه نماز جمعه این خصوصیات را بگویند. اگر این کار را همه به خوبی انجام دهیم و همگان بفهمند که امام زمان(عج) کیست، دیگر نه داعش پیدا می شود و نه بهائیت.
 

آیت الله مرتضوی خاطرنشان کرد: ما که خودمان را سرباز آقا می دانیم، اگر می خواهیم نجات پیدا کنیم و برای اسلام و مسلمین فایده داشته باشیم، باید اولا ببینیم علمای گذشته چه کرده اند؛ ثانیا برویم حداقل همین کتبی که آن ها نوشته اند، برای مردم بازگو کنیم. ببینیم علامه حلی چه کرد که وقتی از مجلس بیرون آمد، از تمام مأذنه های شهر، صدای «اشهد أنّ علیاً ولی الله» بلند شد.
 

وی با تأکید بر لزوم مطالعه روی کتب برجای مانده از علمای اسلام، اظهار کرد: بدون مطالعه برای خودمان چیزی درست نکنیم که بعدا اگر شبهه ای درست شد، نتوانیم به آن پاسخ دهیم. پاسخ تمام شبهات در این کتب وحود دارد و فقط باید به مطالعه بپردازیم و از خدا و امام رضا(ع) بخواهیم که به ما توفیق عمل به وظیفه دهند.
 

گفتنی است در پایان این مراسم، عمامه گذاری جمع کثیری از طلاب این مدرسه علمیه به دست آیت الله مرتضوی انجام شد./202/820/ب1

 

ارسال نظرات