۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۴۲۸۴۴۱
آیت الله طبرسی هشدار داد؛

خطر نفود نااهلان در جریان روحانیت کشور/ مهره چینی دشمن برای تضعیف جایگاه روحانیت

آیت الله طبرسی با بیان این که دشمن برای ضربه زدن به انقلاب و نهاد روحانیت تلاش می کند برخی نااهلان جاسوس و مفسد را به سمت این مجموعه سوق دهد، گفت: باید هوشیار باشیم تا خدای ناکرده در دام توطئه شوم دشمنان گرفتار نشویم.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس دادگاه ویژه روحانیت استان با اشاره به مسأله ولایت فقیه در جامعه اسلامی، گفت: ولایت فقیه یعنی ولایت مطلقه رسول الله که امام راحل نیز بر آن تأکید فرمودند.

 

وی با تبریک ایام نیمه شعبان و ولایت حضرت ولی عصر(عج)، افزود: علمای شیعه و سنی به وجود مبارک حضرت مهدی موعود(عج) معتقد هستند چون این جهان یک لحظه بی مدیر، بی رهبر، بی سنگر و بی محور نمی تواند حیات داشته باشد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: جشن نیمه شعبان و این ایام جشن امام زنده است که حضور فیزیکی دارد، اما ظاهر نیست و وقتی خودش حضور داشته باشد و ظاهر نباشد کارهای امت رسول الله را به علما و فقها واگذار می کند.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که ولایت فقیه یعنی حجت امام زمان(عج) و نماینده و جانشین آن حضرت، افزود: روحانیت و علما به عنوان رکن سوم خاتمیت در زمان غیبت حضرت مهدی(عج) رسالت سنگینی بر عهده دارند

 

وی از روحانیت به عنوان رکن سوم خاتمیت یاد کرد و گفت:  رکن اول خاتمیت پیامبر، رک دوم وصایت و امامت و رکن سوم روحانیت است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مردم دین خود را از علما و روحانیت گرفته اند، افزود: اگر از خودگذشتگی و تلاش های علما در طول تاریخ نبود، اسلام ناب در جهان عزت و اقتدار امروز را نداشت.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که لباس روحانیت آرم نبوت است، گفت: این لباس مقدس باید از سوی خود روحانیت حفظ شود تا موجب سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که در حال حاضر 80 هزار روحانی در قم و حدود هشت هزار روحانی در مازندران هستند، افزود: روحانیت باید از این لباس مقدس صیانت کند و این لباس در طول تاریخ مورد توجه دشمنان بوده که او را از بین ببرند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که دشمنان همواره به دنبال تخریب و تضییع جایگاه روحانیت بوده و هستند، گفت: دشمن در این باره هیچ گاه آرام نمی شود و همه توان خود را در جهت ضربه به جایگاه روحانیت به کار می گیرد.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که دشمن برای ضربه زدن به انقلاب و نهاد روحانیت تلاش می کند برخی نااهلان جاسوس و مفسد را به سمت این مجموعه سوق دهد، افزود: باید هوشیار باشیم تا خدای ناکرده در دام توطئه شوم دشمنان گرفتار نشویم.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر واسطه بین رسول الله و مردم علمای سنت هستند و واسطه بین نبوت، قرآن و امامت علمای شیعه هستند که اگر شما قشر اثرگذار جامعه نبودید به حتم امروز خبری از اسلام ناب نبود.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که دشمن همواره از حضور در صحنه روحانیت هراسان است، گفت: وقتی دشمن دید با یک فتوای مرجعیت بسیاری از معادلات تغییر می کند امروز به جنگ مستقیم با ما آمده است.

 

وی همچنین نسبت به خطر خودی ها در جامعه روحانیت هشدار داد و گفت: متأسفانه در طول تاریخ نیز برخی ها از همین قشر مهره دشمن بوده اند و امروز نیز در جامعه ما دیده می شوند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که جایگاه روحانیت باید به معنای واقعی حفظ شود، ادامه داد: اسرار این قشر باید در درون باشد و به بیرون رخنه نکند تا موجب سوء استفاده دشمنان شود.

 

امام جمعه ساری با اشاره به نقش برجسته روحانیت در هشت سال دفاع مقدس، گقت: روحانیت مازندران در جنگ تحمیلی نیز با تقدیم 422 شهید روحانی به اسلام و انقلاب بسیار نقش آفرین بوده است.

 

وی با بیان این که روحانیت باید در حفظ و حراست از جایگاهی که در آن قرار دارد کوشا باشد، گفت: عمامه ای که بر سر روحانیت قرار گرفته همان تاجی است که پیامبر گرامی اسلام در روز عید غدیر بر سر امام علی(عج) قرار داد./950/202/ب2

ارسال نظرات