۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۴۲۸۹۷۷
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

انقلابی بودن ابزاری برای تحقق اهداف حوزوی است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین انقلابی بودن را ابزار و وسیله‌ای برای اهداف حوزوی دانست و گفت: حوزه اگر انقلابی نباشد مثل این است که اهداف و آرمان دارد اما برای تحقق آن ابزاری ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین پیش از ظهر امروز در دیدار طلاب قزوینی مقیم قم که با حضور حجت‌الاسلام ‌والمسلمین تلخابی در شهر مقدس قم برگزار شد، با اشاره به فرمایشات رهبری درباره انقلابی بودن حوزه‌های علمیه، گفت: رهبری پیش‌تر هم فرموده بودند که من دیپلمات نیستم، من یک انقلابی‌ام از یان رو توجه ایشان به این موضوع با توجه به نگاه کلانی که به مسائل دارند، از اهمیت به سزایی برخوردار است.

 

وی در ادامه انقلابی بودن را وسیله‌ای در خدمت اهداف قرآن، انبیاء و ائمه اطهار (ع) دانست و افزود: آن زمانی می‌توانیم به این اهداف، جامه عمل بپوشانیم که انقلابی باشیم و اگر انقلابی بودن را از ما بگیرند، ما را به خواری، غفلت و نابودی کشانده‌اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی انقلابی بودن را ابزار و وسیله‌ای برای اهداف حوزوی دانست و تصریح کرد: حوزه اگر انقلابی نباشد مثل این است که اهداف و آرمان دارد اما برای تحقق آن ابزاری ندارد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که موجودیتمان با انقلابی بودن گره خورده است، ابراز کرد: زمانی وجودمان ادامه پیدا خواهد کرد که از ابزار انقلابی بودن برای تحقق اهداف و آرمان‌های والای انقلاب و رهبری بهره بگیریم.

 

وی با بیان این‌که اگر طلبه‌ای اهداف انقلاب را جدی بگیرد و در تحقق آن‌ها مصمم باشد، نمی‌تواند انقلابی نباشد،خاطر نشان کرد: پیش از انقلاب نیز طلبه‌ها برای پیروزی انقلاب اسلامی، تشکیل حکومت اسلامی و تحقق عینی ولایت الهی، انقلابی عمل کردند و سختی‌های بسیاری را متحمل شدند.

 

رسالت حوزه برای تبلیغ دین در گرو انقلابی بودن است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به راهکارهای انقلابی بودن و انقلابی ماندن طلاب اظهار کرد: یکی از رسالت‌های حوزه تبلیغ دین است و این مهم میسر نمی‌شود، مگر این‌که انقلابی باشیم و کسانی برای تبلیغ دین معیشتشان را مورد توجه قرار می‌دهند، نمی‌توانند انقلابی باشند.

 

امام‌جمعه قزوین یادآور شد: هر چند مدارا کردن با مردم و روان شناسانه عمل کردن در زمان تبلیغ، بسیار مهم و ضروری است اما این به آن معنا نیست که ما رسالت‌های انقلابی‌مان را به خاطر ملاحظات اجتماعی زمین بگذاریم.

 

حوزه‌های علمیه باید نگاه جهانی داشته باشند

وی نشر، گسترش و صدور دین را از رسالت‌های دیگر طلاب انقلابی برشمرد و افزود: همان‌گونه که رسالت پیغمبر خاتم (ص) جهانی بود، حوزه‌های علمیه نیز باید نگاه جهانی داشته و در پی نشر، گسترش و صدور دین و رسالت‌های پیغمبر خاتم (ص) باشند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ایجاد امید در مردم نسبت به آینده را یکی دیگر از ویژگی طلبه‌های انقلابی دانست، و اظهار کرد: این هدف انقلابی باید از هر جهت دنبال شود و ما در این عالم آشفته وظیفه داریم تبیین کنیم که خدای متعال وعده داده، جهان به‌دست انسان‌های شایسته خواهد افتاد.

 

آیت‌الله عابدینی برقراری قسط با رویکرد فرهنگی را یکی دیگر از ویژگی‌های طلاب انقلابی عنوان کرد و تصریح کرد: باید برای برقراری قسط رویکردمان فرهنگی باشد و قرآن هم فرموده شما باید کاری بکنید که مردم فرهنگی پیدا کنند که خودشان خواهان قسط و عدل باشند.

 

وی اظهار کرد: آینده جهان به گونه‌ای خواهد بود که مردم اخلاقی‌تر، عدالت‌خواه و عالم‌تر خواهند شد و به یک معنا به سمت ظهور حرکت خواهند کرد زیرا وقتی‌که لیاقت و شایستگی‌ها بالا برود امام زمان(عج) ظهور می‌کنند.

 

خطیب ‌جمعه قزوین با بیان این‌که تبیین صف ایمان و کفر از دیگر ویژگی‌های طلاب انقلابی است، تصریح کرد: عده‌ای امروز در پشت صحنه‌ها تلاش می‌کنند تا صف مبارزه‌ کفر و ایمان را از میان ببرند، در حالی که در قرآن تقابل و تشدید کینه و عداوت مؤمنان نسبت به کفار عنود و لجود مطرح شده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در مذاکرات تأکید می‌کردند که من به این مذاکرات خوش‌بین نیستم اما در مقابل عده‌ای می‌گفتند ما به مذاکرات خوش بین هستیم و با این کار انقلاب و خون شهدا را نادیده گرفته‌اند.

 

ما باید همواره مهیای جنگ با دشمن باشیم

وی جهاد مستمر بین ایمان و کفر را نشانه دیگر طلاب انقلابی دانست و تأکید کرد: تنها تبیین صف ایمان و کفر کافی نیست و باید همواره مهیای جنگ با دشمن باشیم و در مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نفوذناپذیر باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه بیان کرد: این‌که رهبری فرمودند اگر دشمن غلطی بکند ما تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم، معنای حقیقی انقلابی بودن است اما یک آدم ضعیف‌النفس و مرعوب دشمن پیدا شد و گفت ما با اسرائیل سر جنگ نداریم و با این کار خواست نوکری خود را به آن‌ها اثبات کرده و نشان دهد که جاده صاف کن نیات پلید استکبار و اسرائیل است.

 

امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: خجالت‌آور است که عده‌ای اوباما را آدم مؤدب و باهوش معرفی می‌کنند، در حالی که کشورهای اسلامی توسط آن‌ها و در زمان اوباما به خاک و خون کشیده شده‌اند و چنین اظهاراتی برخلاف روح انقلابی بودن است و باید به خوبی مراقب آن باشیم.

 

وی تصریح کرد: امروز شاهدیم که برخی‌ها به مسلمات دینی خدشه وارد می‌کنند اما در مقابل آن‌ها سکوت می‌شود، این رسالت طلبگی نیست و باید رسالت‌های الهی جدی گرفته شود.

 

ایمان به همه ابعاد دین همان انقلابی بودن است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین حمایت از مستضعفان جهان را هفتمین رسالت طلاب انقلابی معرفی و ابراز کرد: ایمان به همه ابعاد دین همان انقلابی بودن است و اگر جزیره‌ای به دین نگاه کرده و حمایت از مستضعفان جهان را مورد توجه قرار ندهیم، رسالت‌های خاتمیت پیغمبر (ص) را نادیده گرفته و انقلابی نخواهیم بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تأکید کرد: کوشش برای تحقق اراده الهی از مصادیق دیگر حوزه‌ها و طلاب انقلابی است یعنی در حالی که کافران تلاش می‌کنند نور الهی را خاموش کنند، خداوند نورش را در تمام عالم می‌گستراند و طلبه انقلابی طلبه‌ای است که برای تحقق اراده الهی و شکستن اراده دشمنان خدا کوشش می‌کند.

 

وی در پایان گفت: اعتماد به وعده‌های الهی، بصیرت افزایی و عدم اعتماد به دشمن، دوری از نفاق و همراهی با صادقین، قرآن محوری را از دیگر ویژگی‌های حوزه‌ها و طلاب انقلابی است./873/101/ب2

ارسال نظرات