۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۴۲۹۴۸۸
معاون نخست‌وزیر ترکیه:

ایجاد تقویم شرعی واحد موجب وحدت اسلامی خواهد شد

معاون نخست وزیر ترکیه، طی سخنانی ایجاد تقویم شرعی واحد را موجب وحدت در میان امت اسلام عنوان کرد.
نعمان قورتولموش

به گزارش خبرگزاری رسا، دیروز، هشتم خرداد، «کنگره بین‌المللی تقویم شرعی واحد» در شهر استانبول ترکیه با حضور علما، اخترشناسان و دانشمندانی از سراسر جهان اسلام و غرب برگزار شد.

 

نعمان قورتولموش، معاون نخست‌وزیر ترکیه، طی سخنانی در این کنگره، ضمن اشاره به ضرورت ایجاد تقویم واحد در میان مسلمانان، اذعان داشت: موضوع رؤیت هلال و یا تقویم شرعی واحد یک مسئله سیاسی نیست و این می‌تواند زمینه‌ساز اتحاد در جهان اسلام شود.

 

نعمان قورتولموش، تصریح کرد: در حالی که وجود نژادها و مذاهب مختلف در میان مسلمانان و جهان اسلام نباید موجب تفرقه گردد، اما متأسفانه شاهد این امر هستیم. شاید با ایجاد یک شاخص علمی همچون تقویم شرعی واحد بتوان در جلوگیری از بروز تفرقه و اختلاف در میان امت اسلام نقش داشت.

 

معاون نخست‌وزیر ترکیه، در بخشی از سخنان خود نیز گفت: این مسئله باید به صورت کاملا علمی و بدور از هرگونه سیاست و غرض‌ورزی دنبال شود. همچنین همکاری هیئت‌های علمی و دینی کشورهای مختلف برای دستیابی به یک نتیجه واحد ضروری است.

 

گفتنی است، برخی از علما و دانشمندان جهان اسلام بر این عقیده‌اند که ایجاد تقویم شرعی واحد در میان مسلمانان به یک بازه زمانی ۵ ساله نیازمند است./982/ب102/د

منبع: ايكنا

ارسال نظرات