۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۴۳۰۴۶۷

سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد امام

رهبر انقلاب اسلامی در مراسم سالگرد رحلت حضرت امام خمینی تاکید کردند: همه باید انقلابی باشند؛ این خطاست که گمان کنیم انقلابی فقط آن کسی است که در کنار امام بوده؛ اگر معنای انقلاب را این بگیریم، انقلابی، همین ما پیر و پاتال‌ها خواهیم بود.
رهبر انقلاب مراسم بیست و هفتمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) مراسم بیست و هفتمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) مراسم بیست و هفتمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره)

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور در مراسم بیست و هفتمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (رحمةالله‌علیه) به سخنرانی در جمع هزاران نفری مشتاقان و دلدادگان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

 

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، بخش هایی از بیانات مهم حضرت آیت الله خامنه ای در اجتماع باشکوه مردم در مراسم سالگرد حضرت امام بدین شرح است:‌

 

من پنج شاخص انقلابی‌گری را ذکر می‌کنم که ما هر جا هستیم باید سعی کنیم در خودمان این پنج شاخص را ایجاد و حفظ کنیم. این شاخص‌ها در همه‌ی افراد ملت ایران می‌تواند وجود داشته باشد: ۱. پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی انقلاب ۲. هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها ۳. پایبندی به استقلال همه‌جانبه‌ی کشور ۴. عدم تبعیت از دشمن و جهاد کبیر ۵. تقوای دینی و سیاسی

 

این خطاست که خیال کنیم انقلابی یعنی افراطی. این دوگانه‌هایی که سوغات بیگانه‌ها و حرف دشمنان ایران است، نباید در فرهنگ سیاسی ما جا باز کند. اینها انقلابی را می‌گویند تندرو، غیرانقلابی را می‌گویند میانه‌رو؛ این یک دوگانه‌ی بیگانه است.

 

همه باید انقلابی باشند؛ این خطاست که گمان کنیم انقلابی فقط آن کسی است که در کنار امام بوده؛ اگر معنای انقلاب را این بگیریم، انقلابی، همین ما پیر و پاتال‌ها خواهیم بود. انقلاب برای همه است؛ جوان‌ها انقلابی‌اند و می‌توانند انقلابی باشند/ با شاخص‌های انقلابی‌گری، یک جوان امروز می‌تواند از من سابقه‌دار در انقلاب انقلابی‌تر باشد.

 

بعد از رحلت امام، هر جا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم؛ هر جا از انقلابی‌گری و حرکت جهادی غفلت کردیم عقب ماندیم. این یک واقعیت است. بنده در این سال‌ها خودم مسئول بودم؛ اگر تقصیری در آن باشد متوجه این حقیر هم هست/ مخاطب این سخن نسل امروز و نسل فردا و نسل فرداهای بعد است. همه مخاطب این سخن‌اند؛ می‌توان این راه را با شیوه‌ی انقلابی حرکت کرد؛ آن‌وقت پیشرفت قطعی است.

 

امام، امام انقلاب بود. قدرت‌های مادی هم که نسبت به امام همواره غضبناک بودند و از امام می‌هراسیدند، بیشتر به خاطر این صفت انقلابیگری بود. امروز هم دشمنان ملت با خصوصیت انقلابیگری او دشمنند. اساساً قدرت‌های مادی از کلمه‌ی انقلاب وحشت می‌کنند/ امام_انقلابی_ما کشور را به‌وسیله‌ی انقلاب از منجلاب‌ها بیرون کشید/ امام، مسیر و ریل را به سمت هدف‌های بزرگ عوض کرد؛ این هدف‌ها خلاصه می‌شود در حاکمیت دین خدا.

 

یکی از عناوین و اوصافی که درباره‌ی امام راحل عظیم‌الشأن کمتر به‌کار رفته، یک عنوان جامع است که من این‌جور تعبیر می‌کنم: مؤمن متعبد انقلابی/ ما امام را با صفات متعددی همواره توصیف می‌کنیم اما این صفت که ما کمتر امام را با آن توصیف کرده‌ایم یک صفت جامع است. امام مؤمن است، متعبد است و انقلابی است. /924/د102/ج

مشروح خبر متعاقبا منتشر می شود.

ارسال نظرات