۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۴۳۲۳۴۲
در راستای ترویج فرهنگ نماز خوانی صورت گرفت؛

اعلام نخستین فراخوان جشنواره «نماز در فضای مجازی» در چهارمحال و بختیاری

دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری گفت: ستاد اقامه نماز این استان در راستای استفاده بهینه از فضای مجازی، نخستین جشنواره استانی نماز در فضای مجازی را در دو بخش عمومی و تخصصی برگزار می کند.
حجت الاسلام محمد کریمی، دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری

حجت الاسلام محمد کریمی، دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، گفت: ستاد اقامه نماز استان در راستای برنامه های معاونت توسعه مشارکت های مردمی ستاد اقامه نماز کشور و استفاده از ظرفیت عظیم یاوران نماز و همچنین تشویق جوانان و نوجوانان به اقامه نماز اول وقت و استفاده بهینه از فضای مجازی، نخستین جشنواره استانی نماز در فضای مجازی را در دو بخش عمومی و تخصصی برگزار می کند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه شرکت در این جشنواره برای گروه سنی 13 سال به بالا آزاد است، کد نویسی قالب سایت، وب سایت، وبلاگ، اینفوگراف نماز، نرم افزار تلفن همراه را از بخش های تخصصی جشنواره «نماز در فضای مجازی» عنوان کرد.

 

 دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: وبلاگ نویسی، شبکه های اجتماعی(کانال نماز)، اینفوگراف نماز، استیکرهای نماز و پاورپونت سازی از بخش های عمومی جشنواره «نماز در فضای مجازی» هستند.

 

حجت الاسلام کریمی اشاعه فرهنگ نماز از طریق فضای مجازی برای اقشار مختلف جامعه نماز به ویژه جوانان و نوجوانان، ترویج و تعمیق فرهنگی اقامه نماز به صورت راهبردی برای جامعه هدف، تقویت مبانی فرهنگ اقامه نماز مبتنی بر باورها و ارزش های دینی، نقش نماز در بستر سازی مناسب جهت رشد و تکامل جامعه دینی و استفاده بالقوه جوانان و نوجوانان از فضای در دسترس برای اشاعه نماز را از اهداف جشنواره «نماز در فضای مجازی» برشمرد.

 

وی به موضوعات جشنواره «نماز در فضای مجازی» اشاره و تصریح کرد: اسرار و چرایی نماز، نماز در ادیان، آثار و برکات نماز، احکام نماز، آلبوم تصاویر نماز، اشعار نماز، داستان های نماز، مقالات، شیوه های دعوت به نماز، نماز از دیدگاه علوم پزشکی، خاطرات نماز، نماز پیامبر(ص) وائمه اطهار(ع)، آیات و روایات نماز، نماز اول وقت، نمازهای مستحبی، مساجد و نقش نماز در هشت سال دفاع مقدس از موضوعات جشنواره «نماز در فضای مجازی» است.

 

 دبیر شورای اقامه نماز چهارمحال و بختیاری، آخرین مهلت ارسال آثار را 25 مرداد سال جاری اعلام کرد و گفت: علاقه مندان باید آثار خود را پس از آپلود کردن آدرس به رایانامه setadnamaz.chb@chmail.ir ارسال کنند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه مخاطبان اصلی، مهم و گسترده اینترنت و شبکه‌های اجتماعی را جوانان تشکیل می دهند، گفت: دشمن برای شبهه‌افکنی و القای مفاهیم غیر اسلامی به نام دین در فضای سایبری برنامه ریزی کرده است؛ بنابراین می طلبد برای ترویج معارف ناب اسلامی به ویژه در حوزه نماز و ترویج فرهنگ نمازخوانی در فضای مجازی برنامه ریزی جامع صورت گیرد.

 

وی ترویج فرهنگ نمازخوانی در فضای مجازی را ضرورت امروز متولیان عرصه دین و فرهنگ دانست و افزود: متولیان فرهنگ نباید در عرصه تبلیغ دین، از فضای مجازی و ظرفیت های رسانه ای کشور غافل شوند، چرا که می توانند با استفاده از فضای اینترنت، پیام اسلام را به دنیا مخابره کنند و اگر از این ظرفیت ها استفاده نکنند، نزد خداوند متعال مسؤول خواهند بود./9457/302/ب2

ارسال نظرات