۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۴۳۲۳۴۳
مدیر حوزه علمیه حضرت فاطمه:

گناه مانع تکامل انسان و دست یافتن به تقوای الهی است

مدیر حوزه علمیه حضرت فاطمه گفت: گناه مانع تکامل انسان است و با وجود کارهای نیک انسان به نتیجه مطلوب یعنی تقوای الهی دست پیدا می‌کند.
ماه رمضان

طاهره جان نثاري مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه (س)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره ماه مبارک رمضان و ارزش ترک محرمات، گفت: روزه داران در ماه مبارک رمضان از فضائل بسیار زیادی که خداوند متعال درنظر گرفته می‌توانند بهره مند شد، زیرا پروردگار بندگانش را به انجام دادن کارهای نیک و نهی کردن اعمال زشت هدایت و توصیه می‌کند.

 

وی افزود: اعمال بد و گناه کردن مانعی برای پیشرفت و تکامل انسان می‌باشد، بنابراین اگر تمام کارهای نیک را انجام داده اما مرتکب گناه شویم به نتیجه مطلوب که همان تقوی الهی است نمی‌توانیم برسیم.

 

جان نثاری در ادامه با اشاره به مثالی اظهار داشت: ثواب کردن با وجود انجام گناه، در واقع همانند اسب سواری است که در یک مسابقه اسب سواری دارای اسب خوبی است اما به علت بر نداشتن موانع اسب سواری دارای موفقیت و برنده شدن در این میدان نخواهد بود.

 

ترک منعیات برای رسیدن به تقوی الهی

مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه (س) عنوان کرد: اگر چه احکام اسلام بر واجبات تاکید دارد اما اگر نتوان موانع حرام را برداشت مانعی بر اعمال واجبات و حلال می‌شود و انسان به جایگاه مد نظر خداوند متعال نمی‌تواند دست یابد.

 

وی افزود: در اسلام بسیار سفارش شده اگر می‌خواهید اعمال شما جزء اعمال الصالحات باشد باید منعیات را ترک کرده یعنی بیش از عمل صالح باید ترک محرمات در نظر گرفته شود.

 

جان نثاری با اشاره به ارزش ترک محرمات اظهار داشت: برای این که بتوان آب زلال و آب روان را در دل خود جاری کرد باید ظرف وجود را تمیز کرد چرا که اگر آلوده باشد هر چیز پاکی هم در آن ریخته شود آلوده خواهد شد.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه (س)  بیان داشت: در ماه های رجب و شعبان سفارش‌های زیادی در مورد استغفار شده است در واقع باید ظرف جان را پاک کرده تا بدین طریق آمادگی وارد شدن به ماه مبارک رمضان و مهمانی خداوند متعال در شب‌های لیله القدر را داشت.

 

جانثاری خاطر نشان کرد: زمانی که ظرف وجود انسان آلوده و کثیف باشد فقط توفیقی نصیب انسان خواهد شد که در ماه رمضان حضور داشته باشد و از خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها دست بکشد اما با این گونه روزه داشتن قطعاً انسان ارتقا پیدا نخواهد کرد./302/807/ب1

ارسال نظرات