۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۴۳۶۲۲۰
حجت‌الاسلام رفیعی با انتقاد از حقوق‌های میلیونی:

بالاترین مقام منصوب کننده مدیران متخلف باید استعفا دهد

استاد حوزه علمیه قم با انتقادی تند به پرداخت فیش‌های حقوقی میلیونی خواستار برخورد قاطع با عوامل این جریان شد و گفت: مسؤولان در جریان تعقیب متخلفان نباید از شخصی استفاده کنند که خود آلوده به این جرم است.
حجت الاسلام ناصر رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عصر امروز در مراسم سخنرانی ترتیل خوانی قرآن کریم که در محل شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد به اهمیت توجه به نشانه‌های آفرینش در خلقت آسمان و زمین از سوی مؤمن اشاره کرد و گفت: در آیه ۵۹ سوره انعام خداوند متعال می فرماید«وَ عِنْدَهُ مَفاتِحُ الْغَيْبِ لا يَعْلَمُها إِلاَّ هُوَ وَ يَعْلَمُ ما فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ ما تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَةٍ إِلاَّ يَعْلَمُها وَ لا حَبَّةٍ في‏ ظُلُماتِ الْأَرْضِ وَ لا رَطْبٍ وَ لا يابِسٍ إِلاَّ في‏ کِتابٍ مُبينٍ یعنی کلیدهای غیب تنها نزد اوست و جز او کسی آنها را نمی داند او آنچه را در خشکی و دریاست می داند هیچ برگی از درختی نمی افتد مگر اینکه از آن آگاه است و نه هیچ دانه ای در تاریکی های زمین و نه هیچ تر و خشکی وجود دارد جز اینکه در کتابی آشکار در کتاب علم خدا ثبت است.»

 

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه آیه ۵۹ سوره انعام را یکی از مستندات قوی بر احاطه ذاتی علم خدا قبل از وجود اشیاء دانست و گفت: یکی از نشانه‌های علم الهی را می‌توان در خطبه ۱۸۹ نهج‌البلاغه جست‌و‌جو کرد؛ چنانچه در آیه ۱۹ سوره فاطر به این حقیقت به صراحت اشاره شده است.

 

استاد حوزه علمیه قم به آیه«و إن تجهر بالقول فإنّه یعلم السرّ و أخفیٰ»اشاره کرد و گفت: تفاوت سر و اخفی در این است که سر آن چیزی است که خود شخص بر آن عالم است در حالی که اخفی خود شخص آن حقیقت فاش نشده را فراموش کرده است و خداوند بر آن آگاهی دارد؛ این در حالی است که این فراز آیه صراحتاً به انسان می‌آموزد که علم خداوند متعال علمی ذاتی است.

 

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) به انتقاد صریح و تند به فیش های حقوقی میلیونی مدیران دولتی پرداخت و گفت: افشای این جریان مردم را به نظام اسلامی بدبین می کند؛ در شرایط اقتصادی که از سوی مدیران از آن به عنوان رکود نام برده می‌شود سؤال اساسی این است که چرا باید مدیران آنقدر صداقت در خدمت نداشته‌اند که برخی از رسانه‌ها اقدام به افشای این حقایق می‌کنند.

 

وی ادامه داد: در وضعیت کنونی آنقدر این جریان خفت انگیز است که باید بالاترین مقام منصوب کننده این مدیران رسما استعفا دهد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه یکی از بزرگترین آثار اعتقاد به علم ذاتی خداوند را چشم‌پوشی از گناه دانست و گفت: دومین اثر اعتقاد به علم ذاتی خداوند متعال زهد است؛ این در حالی است که در جامعه ما از این حقیقت غافل مانده‌ایم که حقیقت امیری بر دنیا زهد است.

 

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه حضور میلیونی مردم در روز قدس را یکی از نعمت‌های خداوند متعال به نظام اسلامی توصیف کرد و گفت: نرخ بیکاری و جوانان محتاج به شغل و ازدواج در کنار این حقوق های میلیونی مظلومیت محض است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید در تعقیب صاحبان حقوق های میلیونی از مسؤولان پاک با کارنامه روشن استفاده شود، گفت: مسؤولان در جریان تعقیب متخلفان نباید از شخصی استفاده کنند که خود آلوده به این جرم است؛ این در حالی است که در حکومت اسلامی حفاظت از حریم بیت المال یک فریضه است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی به اهمیت اخلاص در زندگی مؤمن اشاره کرد و گفت: چنگ زدن با نهایت طمع به بیت المال نشان از ضعف اخلاص است./۸۳۷/پ202/ی

ارسال نظرات