۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۳۶۲۲۱

۳۱ تیر، آخرین مهلت شرکت در جشنواره کتابخانه رضوی

مدیر کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به برگزاری ششمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: 31 تیر، آخرین مهلت شرکت در جشنواره کتابخانه رضوی است.
حجت الاسلام لطف الله سپهر

حجت الاسلام سید لطف اله سپهر، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری همه ساله جشنوارکتابخوانی رضوی گفت: این جشنواره همزمان با دهه کرامت و به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی ‌بن‌ موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه‌(س) برگزار می شود.

 

مدیر کتابخانه های عمومی خوزستان با بیان اینکه ترویج فرهنگ رضوی، شناسایی و گسترش فعالیت ‌های فرهنگی مرتبط با امام رضا(ع) و معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار مرتبط با فرهنگ رضوی از اهداف برگزاری این جشنواره است، افزود: این جشنواره از سوی نهاد کتابخانه ‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد بین ‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.  

 

این مقام مسؤول با اشاره به روند برگزاری ششمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره اذعان داشت: امسال پس از بررسی ‌های انجام شده، سه عنوان کتاب برای گروه ‌های مختلف سنی انتخاب شده تا همه افراد با توجه به سن و توانمندی خود در این جشنواره و مسابقه شرکت کنند.

 

حجت الاسلام سپهر افزود: هدف از در نظر گرفتن تمهیدات برای شرکت افراد در شرایط سنی مختلف آن است که افزون بر ترویج فرهنگ کتابخوانی، شرکت کنندگان با سبگ زندگی رضوی و امامان معصوم(ع) آشنا شوند.

 

 وی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند بر اساس شرایط سنی به صورت انفرادی در مسابقه شرکت کنند، ابراز داشت: این امکان برای شرکت کنندگان وجود دارد که بصورت خانوادگی کتاب ها را تهیه و با ارسال پاسخ در پاسخنامه‌های خانوادگی، برگزیده جشنواره شوند.

 

مدیر کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به اینکه کتاب های ششمین دوره جشنواره کتابخوانی برای شرکت در مسابقه مشخص شده اند، گفت: سه کتاب دوست مهربان کبوترها ویژه کودکان، کتاب اعترافات غلامان ویژه نوجوانان وکتاب امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) ویژه جوانان و بزرگسالان منابع این مسابقه هستند.

 

این مقام مسؤول با بیان اینکه این کتاب ها با تخفیف 65% در کتابخانه های عمومی استان توزیع و در اختیار علاقمندان قرار می گیرد، تصریح کرد: همچنین فایل PDF کتاب ‌ها و سؤالات این مسابقه از طریق پرتال نهاد به آدرس ww.iranpl.ir و سامانه جشنواره www.shamstoos.ir در دسترس علاقه مندان است.

 

حجت الاسلام سپهر در پایان با بیان اینکه نامنویسی برای شرکت در ششمین دوره جشنواره کتابخوانی از 20 روز پیش آغاز و تا آخر تیرماه احتمال تمدید ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: علاقه مندان پاسخنامه خود را به نزدیکترین کتابخانه عمومی و یا به نشانی الکترونیک razavi@iranpl.ir ارسال کنند و بیش از 313 جایزه ویژه برای بخش های خانوادگی و انفرادی این جشنواره در نظر گرفته شده است./9456/302/ب3

ارسال نظرات