۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۴۳۶۲۲۲
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

کوتاهی در ترویج فرهنگ نهج البلاغه به جامعه آسیب می‌‌رساند

حجت الاسلام روحانی بابیان این‌که متولیان اصلی ترویج فرهنگ نهج البلاغه حوزویان در مرحله نخست و دانشگاهیان در مرحله دوم هستند، گفت: کوتاهی در ترویج فرهنگ نهج البلاغه به جامعه آسیب می‌‌رساند.
نهج البلاغه

حجت الاسلام حسن روحانی نماینده طلاب و فضلای مشهد در مجمع نمایندگان حوزه علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه علت اصلی مهجوریت نهج البلاغه عدم شناخت مردم از نهج البلاغه است، اظهار داشت: نهج‌البلاغه به سبب آن‌که مردم به ویژه قشر متوسط به پایین درباره مفاهیم و مضامین آن اطلاعات کافی ندارند، گمنام و مهجور مانده است.

 

وی با بیان اینکه متولیان اصلی ترویج فرهنگ نهج البلاغه حوزویان در مرحله نخست و دانشگاهیان در مرحله دوم هستند، ابراز کرد: گاهی به جای اینکه به اهم بپردازیم مهم را پیش می گیریم، به کلام مخلوق می پردازیم ولی به کلام خالق نه، به کلام نظریه پردازهای غربی می پردازیم ولی به کلام اهل بیت(ع) توجهی نمی کنیم.

 

وی بابیان اینکه اگر متولیان در ترویج فرهنگ نهج البلاغه کوتاهی کنند جامعه آسیب می بیند، تصریح کرد: اگر مفاهیم نهج البلاغه در جامعه دیده نشود و مردم با آنها آشنا نباشند، مقصر اصلی آن نخبگان، حوزویان و دانشگاهیان هستند و اینکه چرا کوتاهی می کنند را باید از خودشان سوال کرد.

 

ساده بیان کردن مفاهیم راه ترویج نهج البلاغه

نماینده طلاب و فضلای مشهد در مجمع نمایندگان حوزه علمیه با بیان اینکه یکی از راههای ترویج فرهنگ نهج البلاغه به زبان ساده بیان کردن آن در جزوه های کوچک و توزیع کردن آن در جامعه است، اظهار داشت: این مفاهیم را در سطح جامعه باید آموزش داد و از اساتید مجرب باید برای آموزش این مفاهیم استفاده کرد.

 

وی در ادامه گفت: در نظام جمهوری اسلامی که تحت ولایت ولی فقیه اداره می شود، باید کلام امام علی(ع) در آموزش و پرورش و در مقاطع مختلف تدریس شود.

 

حجت الاسلام روحانی با طرح این سؤال که چرا مردم از سخنان اهل بیت(ع) تبعیت نمی‌کنند و چرا دینداری کم شده است، تصریح کرد: به خاطر اینکه ما نتوانسته ایم کلام امام علی(ع) را در بین اقشار مختلف جامعه نقل کنیم و مفاهیم آن را به مردم برسانیم.

 

وی در پایان با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) گفت: امام هشتم ما می فرماید اگر مردم محاسن کلام ما را بفهمند حتما از ما تبعیت می کنند، بنابراین ما باید ابتدا در مدارس و سپس در دانشگاهها به تدریس این سخنان بپردازیم./875/ت302/ی

ارسال نظرات