۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۴۳۶۳۰۵
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

دهیاران منشأ خدمات بسیار زیادی به مردم بوده‌اند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: سامان‌دهی به مدیریت روستاها از کارهای بسیار ضروری بوده و خوشبختانه حضور دهیاران در روستاها بسیار مفید و ارزشمند بوده و دهیاران منشأ خدمات بسیار زیادی به مردم بوده‌اند.
عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین عصر امروز در دیدار حبیبی انبوهی مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و جمعی از دهیاران استان قزوین که به مناسبت روز دهیاری در دفتر امام جمعه قزوین  برگزار شد، با بیان اینکه سامان‌دهی به مدیریت روستاها از کارهای بسیار ضروری بوده، گفت: شاکله کدخدایی که از گذشته‌ها و با قدمت زیادی در روستاها وجود داشت، با پیروزی انقلاب بهم ریخت و نیاز بود جایگزین شایسته‌ای کار مدیریتی روستاها را برعهده بگیرد.

 

دهیاران منشأ خدمات بسیار زیادی به مردم بوده‌اند

 وی در ادامه افزود: خوشبختانه حضور دهیاران در روستاها بسیار مفید و ارزشمند بوده و دهیاران منشأ خدمات بسیار زیادی به مردم بوده‌اند.

 

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت امنیت در شهرها و مجتمع‌های انسانی اظهار کرد: پس از ساخت کعبه، حضرت ابراهیم از خدای متعال می‌خواهد تا آن منطقه را شهری امن قرار دهد، زمانی که این درخواست را از خدای متعال داشت هنوز شهری در اطراف خانه خدا به وجود نیامده بود.

 

دنیا محل رشد، شکوفایی و بندگی انسان است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی دنیا را محل رشد، شکوفایی و بندگی انسان دانست و اظهارکرد: خدای متعال با دادن اختیار به آدمی، زمینه رشد انسانیت او را فراهم کرده است تا ما از ترس جهنم و امید به بهشت اعمال خود را انجام ندهیم.

 

 وی در ادامه به حدیثی از امیر مومنان اشاره کرد که می‌فرماید: قلبت را با یاد مرگ رام کن یعنی باید قلب ما به وسیله یاد خدا از کبر و غرور به دور باشد و تسلیم فرمان الهی شود.

 

 خطیب جمعه قزوین در ادامه افزود: عده‌ای از افراد مرگ را نمی‌شناسند و آن را نابودی و از بین رفتن تلقی می‌کنند، آن‌ها از یاد مرگ فراری هستند و آن را به معنای هلاکت تعبیر می‌کنند.

 

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان این‌که در قرآن کریم کلمه هلاک برای عذاب قوم هود و صالح بیان شده است، گفت: اگر مرگ به معنای هلاکت باشد باید از آن ترس و هراس زیادی داشته باشیم.

 

وی اظهار کرد: اگر عقل و چشم و اعضای بدن کودکی در رحم مادر شکل نگیرد، با ورود به دنیا امکان تغییر شرایط برای وی وجود ندارد، قصه دنیا و آخرت ما هم همین طور است رحم مادر شاکله وجودی انسان را تکمیل می‌کند.

 

باید در فصل دنیا اعضای وجودی خودمان را رشد بدهیم

 امام‌جمعه قزوین با تأکید بر اینکه باید در فصل دنیا اعضای وجودی خودمان را رشد بدهیم، بیان کرد: این رشد، زمینه‌ای است تا به فصل بعدی که قبر و آخرت است با سلامت ورود پیدا کنیم.

 

 وی تأکید کرد: در رحم دنیا چشم باید به بصر، گوش به سمع و قلب به فؤاد تبدیل شود، همه پیامبران و کتب الهی آمدند تا این سه عنصر آدمی در دنیا رشد پیدا کنند، این سه عنصر بدون رشد در دنیا به صم، بکم، عم وهم لایعقلون تبدیل می‌شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه انسان‌ها با داشتن کرامت رشد می‌کنند تصریح کرد: زیرا اراده و اختیار ما برای خدای متعال خیلی با ارزش است، ما با رعایت دستورات دینی دارای اراده قوی می‌شویم.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به به موارد تقویت اراده در دنیا گفت: 16 ساعت روزه‌داری در تابستان، اقامه نماز و تلاش برای حفظ حضور قلب، مبارزه با حرام خوری و دوری از نگاه به نامحرم و موارد دیگر از عوامل تقویت اراده در آدمی است.

 

انسان‌ها در دانشگاه اراده زندگی می‌کنند

وی با بیان اینکه انسان‌ها در دانشگاه اراده زندگی می‌کنند، تصریح کرد: اراده ما مورد احترام خداست و پروردگار عالم در قرآن می‌فرماید ما راه را به انسان نشان دادیم حال شکر به‌جا می‌آورد یا کفران می‌کند.

 

خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: خدا روزی ما نکند زمانی را که ما ظلم کنیم و این گناه برای ما عادی شود، این شرایط یعنی ما از انسانیت فاصله گرفتیم و وجدان ما دچار ناراحتی نمی‌شود.

 

خدای برای رشد آدمی ایمان و خوبی‌ها را مورد تأیید دل انسان قرار داده است

 وی در ادامه با بیان اینکه خدای متعال برای رشد آدمی ایمان، ارزش‌ها و خوبی‌ها را مورد تأیید دل انسان قرار داده است ابراز کرد: خداوند متعال کفر، فسق و فجور را در نگاه ما زشت قرار داده تا انسان بندگی خدای متعال را به جای بیاورد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: امنیت مسئله بسیار مهمی است، تامین امنیت مردم باید اولین دغدغه و درخواست مسؤولان باشد، زیرا اگر امنیت وجود نداشته باشد، سایر امکانات بهره‌ای برای انسان نخواهند داشت.

 

وی در پایان گفت: دهیاران و مدیران شهری باید به گونه‌ای کارها را پیش ببرند و بر روی مسائل مطالعه و فکر کنند که در اجرای پروژه‌ها به مردم آسیب و خسارتی وارد نشود./873/202/ب3

ارسال نظرات