۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۴۳۶۳۰۷

اقامه نماز عید فطر در حرم رضوی به امامت آیت الله علم الهدی

نماز باشکوه عیدسعید فطر، به امامت آیت الله سید احمد علم الهدی در سراسر اماکن متبرکه رضوی اقامه می شود.
اقامه نماز عید فطر در حرم رضوی به امامت آیت الله علم الهدی اقامه نماز عید فطر در حرم رضوی

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در آستانه فرارسیدن عید فطر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهار کرد: همزمان با به پایان رسیدن ماه رمضان، جشن های عید سعید فطر در حرم مطهر امام رضا(ع) از چهارشنبه شانزدهم تا جمعه هیجدهم تیرماه ساعت 21 تا 23 در صحن جامع رضوی برگزار می شود.

 

وی افزود: مداحی و مولودی خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت طهار(ع)، اجرای تواشیح، شعرخوانی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بخش های این مراسم معنوی است.  

 

حجت الاسلام حسینی با بیان این که ویژه برنامه این عید فرخنده ساعت 6:30 با تلاوت آیات نورانی کلام وحی آغاز می شود، عنوان کرد: نماز باشکوه عیدسعید فطر، به امامت آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه خراسان در صحن جامع رضوی و سراسر اماکن متبرکه اقامه می شود.

 

محل اقامه نماز خواهران و برادران

وی بیان کرد: جهت رفاه حال نمازگزاران در این روز محل اقامه نماز خواهران و برادران از هم تفکیک شده است که برادران در ضلع جنوبی صحن جامع رضوی، ضلع شرقی رواق امام خمینی(ره)، صحن هدایت، دوربرگردان نواب صفوی و شرق روگذر طبرسی برای اقامه نماز مستقر می شوند.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: خواهران نیز در ضلع شمالی صحن جامع رضوی، ضلع غربی رواق امام خمینی(ره)، صحن قدس، صحن انقلاب، دوربرگردان طبرسی و بست شیخ طوسی اقامه نماز می کنند.

 

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور گسترده مردم در مراسم اقامه نماز فطر، تمام صحن ها و اماکن متبرکه رضوی مفروش می شود و به منظور معطرسازی صحن و سرای رضوی، همزمان با اقامه نماز گلاب پاشی و عودسوزی از سوی خادمان بارگاه ملکوتی رضوی انجام می شود./302/1308/ب1

ارسال نظرات