۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۴۳۶۴۴۵
امام جمعه کرند غرب:

ثمره زهد و تقوا کسب مقام قرب الهی است

امام جمعه کرند غرب با اشاره به اینکه ثمره زهد و تقوا کسب مقام قرب الهی است، گفت: شیطان و هوای نفس به عنوان دو سارق در کمین هستند تا توشه جمع آوری شده بندگان را به باد داده و آن ها را از صراط مستقیم منحرف کنند.
حجت الاسلام موسی رضا نوروزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام موسی رضا نوروزی امام جمعه شهرستان کرند غرب ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه اسلام آباد غرب ابراز داشت: ثمره عبادات و نیکی های انسان کسب زهد و تقوای الهی است و کسب تقوا پله ای مهم برای تقرب به خداوند متعال است.

 

امام جمعه کرند غرب تصریح کرد: افراد متقی و زاهد باید مراقب آسیب ها و خطرات باشند زیرا شیطان و هوای نفس به عنوان دو سارق در کمین به باد دادن ره توشه جمع آوری شده توسط مؤمنان و انحراف آن ها از صراط مستقیم هستند.

 

وی ادامه داد: انسان باید خود را در آب طهارت و معنویت شستشوی مداوم دهد تا این طهارت در وجود انسان نهادینه شود و سپس باید با تدابیر و هوشیاری این طهارت را در وجود خویش حفظ کند.

 

حجت الاسلام نوروزی خاطرنشان کرد: اگر ترازوی عمل بندگان سبک باشد جایگاهی بهتر از جهنم کسب نخواهند کرد، نفس، انسان را وادار به بدی می کند مگر اینکه خداوند متعال انسان را در مبارزه با نفس یاری کند.

 

امام جمعه کرند غرب یادآور شد: طاعات و عبادات نباید انسان را در مقابل پروردگار مغرور کند و بنده مؤمن باید همواره مطیع پروردگار بوده و در این راه خشوع و فروتنی پیشه کند.

 

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: شیطان انسان را به هوای نفس سرگرم می کند و در این راه قصد سرنگونی انسان را دارد، کسی که از انحرافات و کژروی های خود توبه نکند قطعأ زیانکار خواهد بود.

 

وی اظهار داشت: تمام عبادات ما بر اساس قاعده لطف خداوند بنا شده وگرنه خدا به عبادات ما نیازی ندارد و هر گناهی که ما مرتکب شویم بر دامن کبریایی پروردگار گردی نخواهد نشست و این بندگان هستند که نیازمند توجه و لطف خدا هستند.

 

حجت الاسلام نوروزی در پایان قبول اذکار بندگان را نشانه رحمت خدا دانست و گفت: باید بر نفس خود مراقبت کرد تا غرور اعتقادی و دینی به سراغ انسان نیاید، بیماری جسمی به مراتب بهتر از بیماری روحی است و بیماری اعتقادی نیز به مراتب بدتر از بیماری روحی است، بندگانی که همواره خود را در معرض نگاه خدا می بینند در دنیا و آخرت سعادتمند هستند./857/203/ب3

ارسال نظرات