۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۴۳۶۵۲۷
استاد حوزه علمیه:

معنویت به دست آمده در ماه رمضان را با انجام گناه از بین نبریم

حجت الاسلام مظفری با بیان این‌که جوانان ماه مبارک رمضان را با انجام گناه از بین نبرند، گفت: ماه رمضان باید زمینه ای برای ترک گناه در ماه های دیگر باشد تا بتوانیم بندگی خدا را همان طور که در ماه رمضان انجام می دادیم در ماه های دیگر هم انجام بدهیم.
گناه

حجت الاسلام محمدعلی مظفری استاد حوزه علمیه سیرجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با اهمیت عید فطر برای تمام مسلمان، گفت: نماز عید فطر در زمان امام واجب بوده ولی در زمان غیبت امام زمان یک مستحب موکد نامیده شده تا مردم آن را انجام دهند.

 

وی افزود: یکی دیگر از نام های عید فطر در روایات، عید شکرانه خدا نامیده شده است که مردم این روز را با انجام اعمال قدر بدانند و از این روز به نحو کامل استفاده کنند.

 

حجت الاسلام مظفری با توجه به این که مردم باید با تمام شدن یک ماه روزه گرفتن، شکر خدا را بجا بیاورند، اظهار داشت: روزه گرفتن در روز عید فطر حرام اعلام شده است زیرا این روز، روز جشن و شادی برای تمام امت اسلامی قرار داده شده است.

 

وی بیان داشت: ماه مبارک رمضان زمینه ای برای گناه نکردن در ماه های دیگر است و کسی که خودش را در این ماه درست کرد می تواند بنده خوبی برای خدا باشد و در غیر این صورت نمی تواند بندگی خدا را خوب انجام دهد.

 

استاد حوزه علمیه سیرجان با اشاره به این که حلال خدا، حلال و حرام خدا، حرام است، اظهار داشت: مردم فکر نکنند که فقط در ماه مبارک رمضان باید حرام و حلال بودن کار های را در نظر بگیریم بلکه حلال و حرام خدا در تمام ماه یکی بوده و انسان ها باید مراقب کار های خود باشند.

 

وی ابراز داشت: عید فطر، غدیر و قربان سه عیدی هستند که برای امت اسلامی از طرف خدا به مردم اعلام شده است که با انجام اعمال مخصوص هر عید، بتوانند آن روز را قدر بدانند.

 

حجت الاسلام مظفری با اشاره به این که اعمال زیادی در این عید در روایات آمده، بیان داشت: خواندن نماز که در آن هزار بار سوره توحید را باید خواند، از اعمالی بوده که مردم می توانند این کار را انجام دهند.

 

کارشناس مسائل دینی با بیان این که جوانان ماه مبارک رمضان را با انجام گناه از بین نبرند، اظهار داشت: ماه رمضان باید زمینه ای برای ترک گناه در ماه های دیگر باشد تا بتوانیم بندگی خدا را همان طور که در ماه رمضان انجام می دادیم در ماه های دیگر هم انجام بدهیم.

 

وی در پایان گفت: دنبال خدا و پیامبر رفتن را همیشه از خدا بخواهیم که خدا هیچ وقت ما را تنها نگذارد زیرا اگر خدا را در زندگی های خود فراموش کنیم دیگر نمی توانیم بنده خوبی برای خدا باشیم./302/9707/ب1

ارسال نظرات