۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۴۳۶۸۳۹
استاد حوزه و دانشگاه:

چشم امید به دشمن، اوج ساده‌لوحی است

حجت الاسلام نظری با تأکید بر این‌که امید به پایان توطئه‌های دشمنان ساده‌انگاری است، گفت: نباید انتظار خیر و دوستی از سوی دشمنان دیرین انقلاب داشته باشیم.
حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در جمع دانشجویان حوزه علوم اسلامی شهید بهشتی تبریز با بیان این‌که امید به پایان توطئه‌های دشمنان ساده‌انگاری است، اظهار داشت: تاریخ انقلاب اسلامی نشان می دهد که آمریکا و غرب هیچ‌گاه راضی به پیشرفت ایران اسلامی نبوده اند.


وی با بیان این‌که تمامی پیشرفت‌های حاصل شده در حوزه های نظامی، سیاسی، اقتصادی و علمی در سایه توجه به ظرفیت‌های درونی کشور حاصل شده است، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است؛ اگر دولت بتواند رضایت و اعتماد بیش از پیش مردم نسبت به نظام اسلامی را جلب کند، حضور در صحنه ملت در دیگر مقاطع تاریخ انقلاب نیز پرشور و شعورتر خواهد بود.


حجت الاسلام نظری با تشریح برخی از توطئه‌های غرب در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: آنچه مسلم است؛ نباید انتظار خیر و دوستی از سوی دشمنان دیرین انقلاب داشته باشیم، چراکه از همان نخستین روزهای پیروزی انقلاب مشخص بود که غرب با ماهیت انقلاب مشکل دارد.


وی با تأکید بر ارتقای روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان، افزود: عدم اعتماد رهبری، مسؤولان و مردم ایران به وعده های آمریکا چیزی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت، امروز برجام امتحانی بزرگ برای دولتمردان غربی است تا پایبندی به تعهدات بین‌المللی خود را نشان دهند.


این استاد حوزه و دانشگاه تبریز با اشاره به این‌که ملت ایران هیچگاه به وعده های غرب به ویژه آمریکا دل خوش نبوده‌اند، گفت: با شناختی که از آمریکا میان مسؤولان و ملت ایران وجود دارد، همه می دانند که وعده های غرب بی اساس و توخالی است؛ چنانکه کنگره آمریکا به تازگی از تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران سخن به میان آورده است.


حجت الاسلام نظری تنها راه مقابله با فشارهای اقتصادی دشمن را ایستادگی و توجه به اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: راه مقابله با توطئه دشمن افزایش آگاهی ملت نسبت به اهداف دشمن، ایستادگی و صبر در برابر توطئه هاست، اقدامات خصمانه غرب در گذشته نشان داده که باز دست چدنی آمریکا زیر دستکش مخملی اش پنهان است.


وی افزود: همانطور که رهبری فرمودند؛ مسأله هسته ای تنها بهانه ای بیش نیست. مگر اول انقلاب اسلامی ایران، هسته ای بودیم که تحریم‌مان کردند، آمریکا با مبانی انقلاب ما مشکل دارد، امروز بهانه مساله هسته ای است و فردا اگر ما از حق هسته ای خود کوتاه بیاییم بهانه و دست آویز دیگرب برای فشارها و مقاصد شومشان پیدا خواهند کرد./202/935/ب1

ارسال نظرات