۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۴۳۷۰۵۷
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت وگو با رسا:

مدارس علمیه موجود پاسخگوی نیاز جامعه نیست/ اولویت‌هایی که مدیر جدید باید در دستور کار قرار دهد

حجت‌الاسلام پژمان فر تعداد مدارس علمیه موجود در کشور را ناکافی دانست و تاکید کرد که طلاب و فضلای حوزه باید در مباحث مربوط به گفتمان انقلاب اسلامی صاحب نظر باشند.
پژمانفر

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اولویت‌هایی که مدیر جدید حوزه‌های علمیه باید در دستور کار خویش قرار دهد، گفت: حوزه های علمیه در کل کشور در جایگاه بسیار حساسی قرار گرفته‌اند.

 

وی که پیش از نمایندگی مجلس شورای اسلامی، سال ها در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان مسؤولیت داشته است، ادامه داد: انتظاراتی که از حوزه‌های علمیه برای ورود به عرصه‌های مختلف وجود دارد انتظار رو به رشدی است که اگر ما نتوانیم پا به پای سطح انتظارات بالا برویم و کیفیت توسعه و تربیت را بالا ببریم طبیعتا با یک چالش جدی مواجه خواهیم شد.

 

حجت‌الاسلام پژمان فر با تأکید بر این‌که حوزه‌های علمیه پرچم جمهوری اسلامی را در دنیا به دست گرفته است، ابراز داشت: پاسخ جمهوری اسلامی به سطح گسترده‌ای از انتظارات به عهده حوزه علمیه است.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما باید هم به توسعه کمی و هم به توسعه کیفی حوزه‌‌های علمیه بپردازیم چرا که اگر بخواهیم فقط به داخل کشور نگاه کنیم متوجه کمبود روحانی در جامعه می‌شویم.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: مدارس علمیه موجود در کشور پاسخگوی نیاز جامعه نیست و ما باید در ارتباط با این موضوع زیر ساخت‌های مناسب را فراهم کنیم.

 

وی ادامه داد: باید کاری کنیم که برگشت طلاب به جامعه به نحوی باشد که وقتی طلبه به محل زندگی خویش برگشت بتواند به راحتی تبلیغ معارف دین مبین اسلام را انجام دهد.

 

حجت‌الاسلام پژمان فر با تأکید بر این‌که یک دپوی نیروی انسانی در شهرهایی مانند قم و مشهد نیاز داریم، اظهار داشت: هر کدام از این‌ها اگر به نقطه‌ای از کشور بروند بخش قابل توجهی از نیازهای جامعه را می‌توانند پاسخ دهند.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید برای ایجاد انگیزه در بین طلاب فضایی را فراهم کنیم که درس خواندن برای طلبه سهل باشد و هیچ استرس و دغدغه فکری نداشته باشد.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: مسأله مهمی که باید به آن توجه بسیاری شود ورود طلاب به مباحث و گفتمان انقلاب اسلامی است و به نوعی باید در این زمینه صاحب نظر و تئوری باشند و این مسأله برای حیات و بقای حوزه‌های علمیه امری ضروری است./922/ت302/ج   

ارسال نظرات