۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۴۳۷۱۰۲
در کتاب امین زبان و ادب پارسی بررسی شد؛

راهکارهای علمی و عملی رهبر انقلاب درباره‌ گسترش زبان و ادبیات فارسی

راهکارهای علمی و عملی حضرت‌ آیت‌ الله‌ خامنه‌ای درباره‌ پویش و گسترش زبان و ادبیّات فارسی با عنوان «امین زبان و ادب پارسی» از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد.
کتاب امین زبان و ادب پارسی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از انتشارات انقلاب اسلامی، «امین زبان و ادب پارسی» عنوان اثری است که در آن راهکارهای علمی و عملی حضرت‌آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای، رهبر معظّم انقلاب اسلامی درباره‌ی پویش و گسترش زبان و ادبیّات فارسی گرد آمده است.

 

کتاب حاضر با دو مقدمه از آقایان غلام‌علی حداد عادل و محمدحسن مقیسه در هفت فصل 260 صفحه‌ای توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد.

 

امین زبان و ادب پارسی، مجموعه‌ای از سخنان و رهنمودهای رهبر معظّم انقلاب اسلامی در باره‌ی حفظ و گسترش زبان فارسی است؛ و مخصوصاً از آن جهت که میتواند توجّه جوانان مؤمن و انقلابی را به جایگاه رفیع این زبان جلب کند و دلبستگی به زبان و ادب فارسی را در آنان فزون‌تر سازد، سودمند است. امیدوار باید بود که ملّت ما فرصتِ داشتنِ رهبری ادیب و سخن‌دان و سخن‌شناس را مغتنم شمارد و در برابر طوفانی که میخواهد با پنهان شدن پشت نقاب «جهانی شدن» همه‌ی مظاهر هوّیت و ملّیّت کشورها و ملّتها را محو سازد، ایستادگی کند.

 

این کتاب، با توجه به دلواپسی‌ها و امید‌بخشی‌های رهبر دانشور انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی سیّد علی خامنه‌ای (مدّظلّه)، در خصوص زبان فارسی پدید آمده است. ایشان در دیداری که در تاریخ 19/9/1392 با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته‌اند، نگرانی عمیق خویش را از وضعیّت کنونی زبان فارسی با این جمله‌ی کوتاه و ژرف بیان کرده‌اند: «من خیلی نگران زبان فارسی‌ام؛ خیلی نگرانم ... من میبینم کار درستی در این زمینه انجام نمیگیرد و تهاجم به زبان زیاد است.» و بعد از آن، رهنمودها و راهکارهای فرهمندانه‌ی خویش را برای برون‌رفت از این هنگامه‌ی وانفسا بیان فرموده‌اند، که چه آنچه این بزرگوار در این دیدار گفته‌اند و چه آنچه در طیّ سالیانِ پس از انقلاب اسلامی یادآور شده‌اند، مجموعه‌ای از بیم و امیدها، و راه‌دانی‌ها و چاه‌بینی‌ها را فرا دید دست‌‌اندرکاران علمی و اداری فرهنگ و ادب و هنر گشوده، که امید است از سردرگمی و ستوه بیرون آیند و مردان مردی را به میدان گسیل دارند که با   اندیشه‌ای فردوسی‌وار و قدرتی آرش‌گون، بیندیشند و با هر آنچه بر راه است، از ناهمواری گرفته تا ناسازگاری، بستیزند، تا بتوان طلوع روزی را دید که آنچه مایه‌ی هویّت و فرهنگ ایرانِ سربلند است، دگرباره سر برآورَد و بتواند با توش و توان فراوان و جان‌مایه‌ای جاودان به پیش رود و چونان گذشته‌ی درخشان خویش، هم پروبال دیرین را بگشاید و هم به آفریدن شاهکارهای سِتُرگ و تازه دست یازد.

 

برای تهیه و خرید این کتاب ارزشمند علاقه‌مندان می‌توانند اینجا را کلیک کنند و همچنین می‌توانند عدد 28 را به سامانه پیامکی 100020120 ارسال کنند./998/د102/ق

ارسال نظرات