۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۴۳۷۵۰۳
معاون امر به معروف و نهی از منکر دولت به مردم:

اختلاس‌ها و فیش‌های حقوقی نجومی نتیجه بی‌توجهی به امر به معروف ونهی از منکر است

معاون امر به معروف و نهی از منکر دولت به مردم گفت: در بخش اداری ما یک نوع بی تفاوتی نسبت به امر به معروف ونهی از منکر وجود دارد و به همین جهت است که در دهه سوم و چهارم انقلاب با نوعی بی اعتنایی مواجه شدیم و به همین منظور شاهد اختلاس‌ها و فیش‌های حقوقی نجومی هستیم.
امر به معروف

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا مهدی هاشمیان معاون امر به معروف و نهی از منکر دولت به مردم پيش از ظهر امروز در اولين نشست تخصصي ائمه جماعات عضو شوراي امر به معروف و نهي از منكر دستگاه‌هاي اجرايي كشور كه در هتل ارم برگزار شد با اشاره به اينكه باید در اقتصاد کشور به شاخصه‌های سلامت اقتصادی توجه ویژه‌ای کنیم اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر باید در قالب صاحبان قدرت، رعایت حقوق زنان و بعد زیست محیطی و... مورد توجه قرار گیرد و انها شاخصه‌هایی است که قرآن نیز به ‌آنها توجه دارد.

 

وی ادامه داد: صد و سیزده شاخصه اسلامی در زمینه امر به معروف و نهي از منكر وجود دارد که در بین کشورهای جهان نیوزیلند، لوکزامبورگ و اسکاندیناوی به ترتیب در رده‌های اول قرار گرفته‌اند، نکته جالب اینجا است که تا رتبه37 جهان هیچ کشور اسلامی در رده بندی قرار ندارد و مالزی در رتبه38 اولین کشور اسلامی است که در این رتبه قرار گرفته و ایران نیز در رتبه163 است.

 

هاشمیان با بیان اینکه نقش دشمن در ایجاد آسیب در این بخش بسیار بوده است خاطرنشان کرد: در بخش اداری ما یک نوع بی تفاوتی نسبت به این موضوع وجود دارد و به همین جهت است که در دهه سوم و چهارم انقلاب با نوعی بی اعتنایی مواجه شدیم و به همین منظور شاهد اختلاس‌ها و فیش‌های حقوقی نجومی هستیم.

 

معاون امر به معروف و نهی از منکر دولت به مردم با بیان اینکه روحانیون نقش مهمی در ادارات ما ایفا می‌کنند خاطرنشان کرد: روحانیون در ادارات علاوه بر نقش امام جماعت باید به موضوع امر به معروف و نهي از منكر نیز بپردازند و آن را ترویج دهند و قانون شورای امر به معروف و نهي از منكر امروزه  می‌خواهد این توانمندی را به این حوزه برگرداند، یکی از آسیب‌ها این است که امروزه روحانیون در حد فقط نماز حضور دارند در حالی که آنها باید موضوع امر به معروف و نهي از منكر را به رییس و اعضا ادارات بگویند.

 

هاشمیان با اشاره به اینکه ما به طور جدی در موضوع امر به معروف و نهي از منكر ورود پیدا کرده‌ایم تصریح کرد: شورای امر به معروف و نهي از منكر از حالت تشریفاتی خارج شده و ما ورود اساسی به این امر کرده‌ایم، فعالیت ما نباید در حد برگزاری یک جشن یا برپایی نماز باشد، در ماده5 قانون شورا رییس موظف به امر به معروف و نهي از منكر است.

 

وی افزود: ما برای نوسازی شوراها فعالیت زیادی کرده‌ایم و اجرای امر به معروف و نهي از منكر باید در حد تشریفات نباشد و باید به آن جامعه عمل پوشاند، در ماده8 قانون شورا نصیحت، ارشاد و عمل کردن دولت در چهارچوب شرع مطرح است، فعالیت قواهای سه‌گانه، دولت، موسسات دولتی و غیر ددولتی، نهادها و نیروهای مسلح در امر امر به معروف و نهي از منكر واجب است.

 

معاون امر به معروف و نهی از منکر دولت به مردم با بیان اینکه طبق ماده9 قانون شورا برای اشخاص حقیقی و حقوقی مجازات مشخص شده است ابراز داشت: هرگاه کسی در این زمینه کم کاری کند و تخلفی از او سر بزند با او برخورد می‌شود، از سوی دیگر کسی حق ندارد با آمر به معروف برخورد کند و آن را توبیخ نماید.

 

وی در پایان گفت: بنابر بیانات مقام معظم رهبری در موضوع امر به معروف و نهي از منكر باید با روحیه جهادی وارد شد و اگر همچون قیام عاشورا امام حسین(ع) به آن ورود نکنیم معلوم نیست چه اتفاقی می‌افتد، امید است با دست روحانیون عزیز نهضت امر به معروف و نهي از منكر در نظام اداری ما شروع شود./816/202/ب3

ارسال نظرات