۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۴۳۷۵۸۱
امام جمعه خاش:

مدگرایی افراطی بازارهای اقتصادی غرب را رونق می‌دهد

امام جمعه شهرستان خاش گفت: دنیای غرب برای رونق دادن به بازارهای طراحی و تولید پوشاک خود، فرهنگ مدگرایی را به شکل افراطی در جوامع دیگر ترویج می‌دهد و با ساده‌زیستی و حجاب، مقابله می‌کند.
میری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام محمدحسین میری، امام جمعه شهرستان خاش، امروز در نشست گرامیداشت عفاف و حجاب، گفت: میل به زیبایی و آراسته بودن در فطرت بشر است، اما همین میل اگر به انحراف کشیده شود، معضلاتی به وجود می‌آورد.

 

وی بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های سبک زندگی غربی، مدگرایی و پیروی از فرهنگ‌های تحمیلی غرب است؛ در حالی که در دین اسلام روی مسأله آراسته بودن و در عین حال ساده زیستی تأکید شده است.

 

امام جمعه شهرستان خاش افزود: تقلیدهای کورکورانه از پوشش‌های زننده غربی که به بهانه آزادی صورت می‌گیرد، می‌تواند موجب تحریک هواهای نفسانی افراد در جامعه شده و زمینه فساد را ایجاد کند.

 

وی اظهار کرد: حجاب عنصری بسیار مهم در جهت پاک کردن جامعه از شر گناهان و عاملی برای در امان ماندن از تیرهای شیاطینی است که ایمان امت اسلامی را نشانه می‌گیرند؛ حجاب عامل امنیت و آرامش است.

 

حجت‌الاسلام میری ادامه داد: متاسفانه امروزه ابزارهای جدید تکنولوژی مانند ماهواره و فضای مجازی، حیا را در جامعه کمرنگ کرده است، روابط با نامحرم معمولی جلوه داده می‌شود و افراد بدون هیچ محدودیتی، کشف حجاب می‌کنند.

 

امام جمعه خاش عنوان کرد: اگر استفاده از تکنولوژی‌های جدید، بدون آموزش و آگاهی رسانی باشد، یک گوشی تلفن می‌تواند تبدیل به دام شیطان شود و هزاران نفر را به گناه بکشاند؛ لذا باید طرز استفاده صحیح از ابزارهای جدید را آموزش دهیم./831/203/ب3

ارسال نظرات