۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۴۳۷۶۲۷
امام جمعه سنقر:

تفکر وهابیت تفکری باطل و در مقابل جریان نبوت و رسالت است

امام جمعه سنقر تفکر وهابیت را تفکری باطل خواند و گفت: جبهه حق در برابر جبهه باطل مصداق جبهه رحمانی در مقابل جبهه شیطانی است و هر جا و هر زمان که حق وجود داشته باشد، شیطان در مقابل این جبهه حق صف آرایی می کند.
حجت الاسلام محمد باقر برقراری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد باقر برقراری، امام جمعه شهرستان سنقر شامگاه گذشته با حضور در امامزاده ابراهیم(ع) کرمانشاه ابراز داشت: هشتم شوال شب غم بار تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام و ائمه هدی و ستارگان آسمان ولایت و امامت و مصباح الهدی در روی زمین است که این اقدام شنیع به دست عده ای افراد بی دین که اعتقادی به مقدسات دین مبین اسلام ندارند صورت گرفت.

 

امام جمعه سنقر تصریح کرد: وهابیان با تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام از نظر خود جایگاه آن ها را از یک منصب الهی به منصب مردمی تنزل دادند، این اقدام وهابیت با تکیه بر تفکر ساختگی آن ها صورت گرفت و براساس این تفکر، جبهه باطلی را به وجود آوردند که تخریب قبور ائمه بقیع یکی از آثار حضور باطل این جبهه است.

 

 وی ادامه داد: با ریشه یابی اقدامات باطل و سخیفانه وهابیت می توان به این نتیجه رسید که قدمت این جبهه باطل به قدمت اسلام است همانگونه که قدمت مکتب تشیع نیز به قدمت مکتب اسلام است، پس با ظهور اسلام همواره مکتب حق و باطل وجود داشته است.

 

حجت الاسلام برقراری بیان داشت: سخنان رسول خدا(ص) همه بر اساس وحی الهی است اما تفکر وهابیت تفکری باطل و در مقابل جریان نبوت و رسالت است.

 

امام جمعه سنقر یادآور شد: جبهه حق در برابر جبهه باطل مصداق جبهه رحمانی در مقابل جبهه شیطانی است و هر جا و هر زمان که حق وجود داشته باشد، شیطان در مقابل این جبهه حق قرار می گیرد و صف آرایی می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: ردپای شیطان از صدر اسلام در امور مختلف وجود دارد، در روز عید غدیر خم نیز در مقابل دست رسول خدا، دست شیطان در جبهه مقابل قرار داشت، از این رو این تفکر انحرافی تفکر جدیدی نیست و قدمتی به تاریخ اسلام دارد.

 

حجت الاسلام برقراری با بیان این که تفکر وهابیت را باید در کوچه های مکه که لقب ساحر را به پیامبر اکرم (ص) داده بودند ریشه یابی کرد، گفت: تعریف ما از نبوت با تعریف جریان باطل متفاوت است، ما نبوت را منصبی الهی با شرایط خاص می دانیم و انتخاب نبی بر عهده خداوند متعال است و برای جانشین امام در دوره غیبت شرایط خاصی قائل هستیم که اگر خطایی کند عزل می شود.

 

امام جمعه سنقر در پایان اظهار داشت: تعریف جریان تکفیری از امامت و نبوت بدین صورت است که انتخاب امامت و رهبری به عهده عامه مردم است و مردم می توانند هر کسی را به عنوان امام انتخاب کنند، جریان تکفیری زیارت قبور ائمه را شرک دانسته و بر این اساس به تخریب قبور دست می زند./857/202/ب2

ارسال نظرات