۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۴۳۷۷۹۹
عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد:

پیام قیام گوهرشاد آراستگی به حجاب اسلامی توام با عفاف درونی است/ تلاش غرب، متحجر نشان دادن زنان محجبه و متدین است

عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که پیام قیام گوهرشاد آراستگی به حجاب اسلامی در عین عفاف است، گفت: رسالت همگان ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به جامعه اسلامی با رفتارهایی چون امر به معروف و نهی از منکر که رسالت همگانی است می باشد.
حجت الاسلام جواهری

حجت الاسلام محمد رضا جواهری، عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،  با بیان این که مردان و زنان در مقوله حجاب و عفاف می توانند نقش های مثبت و منفی ایفا کنند، اظهار کرد: باید با شناخت ظرفیت ها و شایستگی های هر یک از شهروندان آنان را برای تبلیغ در حوزه حجاب و عفاف آماده و به جامعه تحویل داد.

 

وی ادامه داد: مبلغان، طلاب و روحانیون مسؤولیت های مهمی در دفاع از دین، شریعت و ترویج و اشاعه حجاب بر عهده دارند و بی عفتی و بد حجابی باید برای جامعه اسلامی دغدغه شود، همچنین برای ایجاد فضای مطلوب در گسترش معارف دین و ارزش های جامعه، راهنمایی و هدایت طلاب منطبق بر شریعت اسلام لازم بوده تا بر این مبانی طلاب به مقوله حساس عفاف و حجاب بپردازند.

 

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که باید از همه  ابزار های مدرن دنیا برای ترویج عفاف و افزایش معرف و بصیرت جامعه اسلامی بهره برد، تصریح کرد: امروز معضلات فرهنگی جامعه چون حجاب و عفاف باید توسط طلاب و مبلغین شناخته شده و پاسخ های علمی دقیق منطبق بر اصول و مبانی اسلامی برای آن ها تعریف شوند.

 

تهذیب نفس، تزکیه و خودسازی؛ بهترین هدیه والدین در اعتلای فرزندان

عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که در اخلاق اجتماعی و فرهنگ اسلامی از وظایف پدر و مادر تربیت دینی فرزندان بوده و بهترین هدیه والدین به فرزندان تهذیب نفس، تزکیه و خودسازی است، تصریح کرد: والدین باید تلاش کنند تا با شناخت، اندیشه و بصیرت دینی فرزندان صالح  تربیت کنند، دخترانشان را به حجاب اسلامی آراسته و فرزندانی  با عفاف و با ایمان به جامعه تحویل دهند.

 

حجت الاسلام جواهری راهکارها و راهبرد های تقویت فرهنگ حیا و حجاب را در جامعه بی تعدد خواند و تاکید کرد: در جامعه امروز باید ریشه های بی حجابی و بد حجابی شناسایی و خشکانده شده و جهالت از حکم الهی از ریشه های همین بد حجابی زنان است، امروز متاسفانه برخی از دختران  از فلسفه و حکمت حجاب غافل اند و آثار  ارزشمند و سازنده حجاب برایشان روشن و آشکار نیست.

 

وی با بیان این که امروز برخی زنان جامعه اسلامی گرفتار هوای نفس شده و با خود آرایی و خودنمایی به این سو متمایل شده اند، خاطر نشان کرد: باید با زبان گیرا و تاثیر گذار آثار ارزشمند و سازنده حجاب را روشن و آنان را نجات داد، میل به محبوبیت در زنان باید سازماندهی شود و با  ازدواج های سالم و آسان از طریق علمای دین باید دامانشان را از گناه و معصیت حفظ کرد.

 

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که مردان جامعه با رفتار و گفتار خود از زنان بد حجاب روی برگردانده و با نگاه های تند راه را بر بی حجابان ببندند، یادآور شد: در جوامع اسلامی گروهی از دختران و زنان گرفتار غرب زدگی و مد گرایی شده  و باید آنان را از گرایش های فکری نامطلوب به سوی حجاب اسلامی متمایل کرد.

 

 

تلاش امروز غرب، متحجر نشان دادن  زنان محجبه و متدین است

حجت الاسلام جواهری با بیان این که دشمنان انقلاب اسلامی، دین و مذهب با همه امکانات و ابزار های پیشرفته خود علیه حجاب زنان اقدام کرده و تلاش می کنند تا حجاب را عامل عقب افتادگی و  ذلت معرفی کنند، ابراز کرد: امروز دشمن با تهاجم فرهنگی  و جنگ روانی کوشش می کنند زنان بی حجاب را تحقیر کند و باید تلاش کرد تا زنان با آموزش های لازم از توطئه دشمنان اسلام و مسلمین  آگاه شوند.

 

وی  با انتقاد از حرکت رسانه های گروهی غربی  در مسیر تبلیغ بد حجابی و بی عفتی گفت: باید در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف  با رفتارهای نجات بخش به جامعه اسلامی  بصیرت داد، دولت ها نیز همچون مردم در جامعه اسلامی وظیفه دارند تا با بدحجابی و بی حیایی مبارزه و با امر به معروف و نهی از منکر که وظیفه همگانی تلقی می شود، به سوی عفت اسلامی متمایل شوند.

 

حجت الاسلام جواهری با بیان این که والدین باید با شناخت شیوه های امر به معروف و نهی از منکر، با روش های جذاب و  ارتباطات موثر،  صمیمیت و دوستی با فرزندان خود برقرار و ارزش های دین چون عفاف و حجاب را به آنان منتقل کنند، خاطر نشان کرد: مهربانی، رفاقت، دوستی با فرزندان و فراهم کردن زمینه رشد و ارتقای معنوی آنان از مسئولیت های والدین در جامعه اسلامی است.

 

پیام قیام گوهرشاد آراستگی به حجاب اسلامی توام با عفاف درونی است

نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، با اشاره به روز 21 تیرماه و قیام گوهرشاد در سال 1314، ابراز کرد: رسالت ما بر مبنای قیام گوهرشاد انتقال پیام مردان و زنان راهیافته به اسلام به نژاد ها و فرهنگ های مختلف در راستای معرفت افزایی و بصیرت بخشی است. همچنین هنگامی که حضرت زینب کبری(س) در کاخ عبید الله بین زیاد در کوفه حضور پیدا می کند، با وقار، متانت و حجاب در شرایطی که الزام به حضور بوده است، برخورد کرده  و الگوی زنان مسلمان نیز فاطمه الزهرا(س) هستند.

 

وی با بیان این که عفاف به منزله خود کنترلی از اعمال زشت و قبیح است، خاطر نشان کرد: امیر مومنان می فرمایند خوشا به حال آن که آراسته به عفاف شود،  مقوله عفاف تنها به زنان اختصاص ندارد و پیام قیام گوهرشاد آراستگی به حجاب اسلامی در عین عفاف است.

 

هدایت کارشناسان غرب زده، نتیجه ای جز انحراف جامعه اسلامی ندارد

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که باید والدین  با شناخت نیاز فرزندان برای تامین خواسته های معقول آنان گام بردارند، تاکید کرد:  باید با درک مشکلات فرزندان به کمک آن ها شتابیده و بهره گیری از مشاوران امین و با تقوا می تواند  والدین را در تربیت معنوی فرزندان یاری دهد، البته مشاوران و کارشناسان غرب زده با  روش های تربیتی غرب  و منابع آنان آموزش دیده  که در جامعه اسلامی سودمند نیستند چرا که نسخه های تولید شده جهان غرب برای جامعه اسلامی کاربری ندارند  و موجب انحراف می شوند.  

 

 وی با بیان این که باید با برنامه ریزی برای توانمند سازی فرزندان  محجبه صالح تلاش کرد، یادآور شد: تا زمانی که مردان و زنان با بصیرت، شناخت و ایمان به خدا به حجاب اسلامی روی نیاورند، این دوگانگی و نفاق وجود داشته  و تعارض امروز فضای کاری و مجازی صدمات زیادی به روحیات فرد وارد کرده و رفتار و گفتار دوگانه او می تواند به دیگران نیز سرایت کند.

 

حجت الاسلام جواهری افزود: زنان بی حجاب باید تقوا و ایمان خود را تقویت کرده  و با  آگاهی به اینکه جهان در محضر خداست، به حجاب اسلامی متمایل شوند، همچنین باید با نمایش راهکارهای نفوذ دشمن ئ بیان درخور جوانان را از این کمپین های فاسد و انحرافی نجات دهیم.

 

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که باید در جامعه خودمان کمپین هایی در خصوص حجاب و عفاف راه اندازی و در سایت ها، وبلاگ ها و شبکه های مجازی نیز در برابر این توطئه شوم دشمنان ایستادگی و مقاومت کرد، اظهار کرد: هر فعالیت هنری و فرهنگی جهاد در راه خدا و عبادت محسوب شده و  باید  با نقشه های شوم دشمنان آگاه بود و واکنش نشان داد.

 

لزوم شرح و بسط راهکارهای اشاعه عفاف و حجاب در اتاق فکر نخبگان حوزه و دانشگاه

وی با بیان این که باید  با بندگی الهی و دغدغه دینی به نبرد با فاسدان و گمراهان این راه و جریان های فتنه انگیز پرداخت، گفت:  الحمد الله این روزها افراد هشیار، توانمند و با انگیزه در دانشگاه ها، حوزه های علمیه و مراکز علمی وجود دارند و باید راهکار های مقابله با دسیسه های غرب را در اتاق فکری که از نخبگان حوزه و دانشگاه تشکیل شده، تحلیل و بر روی هر یک از این راهبردها مهندسی فرهنگی صورت بگیرد و  درد بزرگ و غده سرطانی بد حجابی و بی حیایی  مطالعه و راه مبارزه با آن شناسایی و عملیاتی شود.

 

حجت الاسلام جواهری ارتباط میان دین، اهل بیت و مردم را از وظایف علما و مبلغین دانست و تصریح کرد: تا آن زمانکه اقشار گوناگون جامعه اسلامی با پیامبر و اهل بیت انس و الفت پیدا کرده بودند، مطابق با فرامین آنان به اجرای احکامی چون حجاب و عفاف رغبت داشتند، امروز نیز  شخصیت ها و نخبگان فرهنگی که دغدغه دین و هدایت نسل جوان را دارند، باید با مشورت، همفکری و هم افزایی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تلاش و آن را نهادینه کنند.

 

به روز بودن، بصیرت به توطئه ها و پیگیری نقشه های دشمنان؛ وظایف شاخص روحانیون و نخبگان بصیر

 

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: به روز بودن روحانیون و نخبگان جامعه، آگاهی از لغزشگاه ها، توطئه ها و برنامه های دشمنان و  پیگیری لحظه به لحظه برنامه و نقشه آنان از وظایف روحانیون و نخبگان جامعه است، همچنین پاسخ به شبهات در فضای مجازی از وظایف نخبگان آگاه، بصیر و مومن است که  با دلسوزی و مهرورزی می توان جوانان را از بی حجابی نجات داد.

 

وی  ارتباط چهره به چهره توام با صداقت با والدین و پیروی از فرامین آنان را از عوامل نجات نسل جوان خواند و گفت: نخبگان فرهنگی با آشنایی به روش های جذب و ارتباطات موثر و سازنده قطعا خواهند توانست در راه سعادت نسل جوان و جامعه گام های موثری بردارند.  

 

حجت الاسلام جواهری با بیان این که هر مسلمانی به حکم اسلام وظیفه دارد تا اول خود و سپس اهل بیتش را از آتش جهنم نجات داده و خاندان خود را در مسیر کمال راهنمایی و هدایت کند، تاکید کرد: هر مسلمانی می تواند در راه نجات همسایگان، همکاران و اقشار مختلف جامعه تلاش کرده و باید با دغدغه دینی وانگیزه الهی در راستای حفظ شان  جامعه اسلامی بکوشد./864/301/ب3

ارسال نظرات