۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۴۳۸۸۳۰

چند خبر کوتاه از استان بوشهر

برگزاری نخستین جلسه شورای زکات استان بوشهر، اعزام ۵۰۰ مبلغه حوزوی و دانشگاهی بوشهری در ماه رمضان و تمدید حکم امام جمعه آبدان از مهم ترین اخبار استان بوشهر است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، نخستین جلسه شورای زکات استان بوشهر در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با حضور آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برگزار شد.

 

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در این نشست گفت: زکات دارای ارزش و اهمیت بسیار زیادی است که هم برای فرد زکات‌دهنده و هم برای فرد زکات گیرنده دارای برکت است.

 

وی با اشاره به اینکه مردم استان بوشهر همواره در پرداخت زکات پیشتاز بوده‌اند، خاطرنشان کرد: کسب رتبه برتر کشور در زمینه زکات یکی از شاخصه‌های مهم برای استان است.

 

گفتنی است افرا رئیس شورای افتاء اهل سنت استان و اعضای این شورا و حجت الاسلام هاشمی مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر و امام جمعه شهر عالیشهر و رئیس شورای زکات شهرستان بوشهر این جلسه از دیگر حاضران این جلسه بودند.

 

اعزام ۵۰۰ مبلغه حوزوی و دانشگاهی بوشهری در ماه رمضان

کارشناس امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان گفت: در ایام ماه رمضان تعداد ۵۰۰ نفر از مبلغات حوزوی و سنتی دانشگاهی به کلیه مجالس و مساجد استان بوشهر اعزام شدند.

 

کارشناس امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان گفت: جلسات بانوان در استان با قرائت و ختم قرآن، احکام و سخنرانی در رابطه با سبک زندگی ائمه اطهار (علیهما السلام) به‌ویژه امیرالمومنین برگزار می‌ شوند.

 

دبیر جمعیت بانوان فرهیخته استان تصریح کرد: بانوان در ماه رمضان و به‌ویژه در لیالی قدر برنامه های احیاء و بیان شأن و منزلت آن ایام را برگزار کردند.

 

حکم امام جمعه آبدان تمدید شد

مسؤول ستاد نماز جمعه آبدان امروز در جلسه اعضای ستاد نماز جمعه آبدان گفت: حکم حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه آبدان به مدت سه سال تمدید شد.

 

ابراهیم درویشی بیان داشت: با توجه به شایعاتی مبنی برحضور امام جمعه آبدان به عنوان نخستین امام جمعه شهر ریز این خبر کاملا کذب است.

 

وی یادآور شد: مردم ولایت مدار آبدان پس از شایعه پیگیر صحت و سقم این خبر بودند و مردم آبدان تا پایان سال ۱۳۹۸نماز جمعه را به امامت حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد اقامه خواهند کرد./303/833/ب1

ارسال نظرات