۰۶ تير ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۷۵۱۴
آیت الله موسوی اردبیلی:

باید امنیت را در جامعه تأمین کرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله موسوی اردبیلی در دیدار اعضای شورای نگهبان، از آنان خواست پاسخ اعتراضات را به گونه‌ای بدهند که در معرض اتهام قرار نگیرند و گفت: باید اعتراضات را از سطح خیابان‌ها به مجاری طبیعی آن بازگرداند.
آيت الله موسوي اردبيلي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از دفتر حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی، حضرت آیت‌الله سید عبد الكریم موسوی اردبیلی روز پنجشنبه، چهارم تیر در دیدار اعضای شورای نگهبان، مسئولان انتخابات را در برابر مردم مسئول دانست و اظهار داشت: متاسفانه اتفاقاتی که در این انتخابات رخ داد موجب تضعیف نظام شد.
 
وی افزود: به راحتی امکان آن وجود داشت که قضایا حل شده و در یک مسیر منطقی قرار گیرد.

این مرجع تقلید همچنین با بیان این كه باید اجازه دهید که مردم حرف خود را بیان کنند اضافه کرد: باید اشکالاتی را که معترضان به انتخابات وارد می‌کنند از آنها بشنوید و بخواهید که آنها را کتبا و همراه با استدلال‌های منطقی ارائه دهند. هر اشکالی که وارد بود باید آن را قبول کرد و هر اشکالی که وارد نبود باید پاسخ آن به نحو مستدل و منطقی بیان شود. 

حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی با ابراز ناراحتی از خشونت‌های رخ داده افزود: پاسخ‌ها باید به گونه‌ای باشد که مردم را قانع سازد نه اینکه بدون تفاهم و با قوه قهریه بخواهیم اعتراض را ساکت کنیم و شورای نگهبان نیز باید به نحوی جواب این اعتراضات را بدهد که در معرض اتهام قرار نگیرد. 

وی گفت: مطا‌لب خود را با مردم در میان بگذارید و اجازه دهید مردم در مورد آن قضاوت کنند. از معترضین بخواهید که مطالب خود را مکتوب کنند و آن را با مردم در میان بگذارند و شما نیز پاسخ آنها را در برابر افکار عمومی بیان کنید. از اینکه مردم از این مطالب مطلع شوند نهراسید. چنانچه مطلب حقی گفته شد آن را بپذیرید و اگر مطلب باطلی عنوان شد پاسخ آن را به نحو منطقی بیان کنید.

آیت‌الله موسوی اردبیلی ضمن بیان این مطلب که باید این اعتراضات را از سطح خیابان‌ها به مجاری طبیعی آن بازگرداند و امنیت را در جامعه تأمین کرد گفت: راه جلوگیری از کشانده شدن اعتراضات به خیابان‌ها این است که مجرایی برای بیان اعتراضات معترضین قرار داده شود. باید اجازه داد که مطالب از طریق صدا و سیما یا اجتماعات قانونی مطرح شود و پاسخ آنها نیز از طریق وسائط ارتباط جمعی به سمع و نظر مردم رسانده شود.

وی در پایان تصریح کرد: مطمئن باشید که کلام منطقی از جانب مردم مقبول واقع خواهد شد و کسی که بدون منطق صحبت کند مقبولیت نخواهد یافت.
 
گفتنی است در این دیدار، آیت الله عباس کعبی و دکتر عباسعلی کدخدایی گزارشی از روند نظارت شورای نگهبان بر انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و همچنین بررسی اعتراضات برخی از کاندیداها دادند.
 
ارسال نظرات