۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۴۳۵۵۳۱
امام جمعه کاظمین:

عربستان منبع تروریسم است

امام جمعه کاظمین در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه عربستان تصریح کرد: عربستان منبع تروریسم در جهان است.
حجت الاسلام شیخ جلال الدین الصغیر، امام جمعه بغداد و از مسؤولان مجلس اعلای اسلامی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر، امام جمعه کاظمین و از مسؤولان مجلس اعلای اسلامی عراق، امروز طی پیامی به اظهارات عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان مبنی بر انحلال بسیج مردمی واکنش نشان داد و خاطرنشان کرد: اگر عربستان از حمایت فکری و سیاسی تروریسم در عراق دست بردارد ما احتیاجی به بسیج مردمی نداریم.

 

وی افزود: اگر دخالت‎های عربستان در امور داخلی عراق، انتشار افکار و اندیشه‎های افراطی و حمایت آن از داعش نبود این کشور در امنیت و ثبات زندگی می‎کرد.

 

امام جمعه کاظمین اظهارات الجبیر را دخالت آشکار و وقیحانه عربستان در مسائل داخلی عراق برشمرد و اظهار داشت: دولت عراق باید پاسخ مناسبی به دخالت‎های عربستان بدهد.

 

حجت الاسلام صغیر افزود: وزیر امور خارجه عربستان در حالی ادعا کرده که بسیج مردمی یک گروه طائفه‎ای است که جهانیان به خوبی می‎دانند که عربستان منبع تروریسم در این کشور است.

 

گفتنی است که عادل الجبیر روز گذشته خواهان انحلال نیروهای بسیج مردمی عراق و تشکیل دولت جدید در این کشور شده بود. این اظهارات مداخله جویانه با واکنش شدید مسؤولان، شخصیت ها و اقشار مختلف مردم عراق مواجه شد./994/ب902/د

ارسال نظرات