۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۴۳۶۲۳۷
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

دانشگاه محل بیداری اندیشه و تفکر است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که دانشگاه محل بیداری اندیشه و تفکر است، گفت: این‌که ما کاری کنیم تا دانشجو و اندیشمند و متفکر بار بیاید و حوصله اندیشیدن و تفکر را داشته باشد، مهم و ارزشمند است زیرا پیغمبران هم چنین رسالتی را دنبال می‌کردند.
عبدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت السلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین بعد از ظهر امروز در دیدار دکتر مهرنیا، سرپرست و جمعی از مدیران دانشگاه پیام نور استان قزوین، که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد با اشاره به اهمیت دو مقوله کیفی‌سازی و مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها گفت: در کیفی‌سازی محیط‌های علمی، از آموزش و پرورش تا دانشگاه مشکلی اساسی و جدی وجود دارد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه آن نگاهی که دین به دانش دارد، ما به دانش نداریم، افزود: متأسفانه نگاهی که امروز در دانشگاه‌ها و تا حدودی در حوزه‌های علمیه وجود دارد، به جای این‌که افراد را متفکر بار بیاورد، بیشتر انباشت معلومات را مد نظر قرار داده است.

 

امام‌جمعه قزوین ابراز کرد: اگر هدف سیستم آموزشی ما تنها تمرکز بر مطالعه کتاب و جزوه برای پاسخ دادن به سؤالات امتحانی باشد، نتیجه مطلوبی حاصل نخواهد شد و از چنین دانشگاهی، دانشجوی متفکر بار نمی‌آید.

 

دانشگاه محل بیداری اندیشه و تفکر است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که دانشگاه محل بیداری اندیشه و تفکر است، ابراز کرد: این‌که ما کاری کنیم تا دانشجو و اندیشمند و متفکر بار بیاید و حوصله اندیشیدن و تفکر را داشته باشد، مهم و ارزشمند است زیرا پیغمبران هم چنین رسالتی را دنبال می‌کردند.

 

وی با بیان اینکه کار انبیاء این بوده که گنجینه‌های دانش، علوم و عقول آدم‌ها را بیدار کنند اظهار کرد: امروز هم این رسالت مهم و مبنایی باید مورد توجه رؤسا و مدیران دانشگاه‌ها قرار گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها تصریح کرد: باید همزمان با تحصیل به مسائل دینی و سایر زمینه‌های فرهنگی دانشجویان هم توجه ویژه شود تا دانشجویان از فرصت تحصیل در دانشگاه نهایت بهره را ببرند.

 

خطیب ‌جمعه قزوین در ادامه به حدیثی از پیامبر اشاره کرد که می‌فرماید: کرد: قرآن را امام، پیشوا و راهبر خودتان قرار دهید و با قرآن حرکت کنید، تصمیم بگیرید و جهت صحیح را مشخص کنید، اگر قرآن را امام و راهبر خودمان قرار دهیم نیازی نیست تا از احزاب و اهداف آن‌ها پیروی کنیم و آلت دست آن‌ها شویم.

 

اگر مسیر زندگی‌مان را با با قرآن تنظیم کنیم دچار نوسانات نخواهیم شد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه افزود: اگر ما به جای این‌که مسیر زندگی‌مان را با اهداف احزاب و آدم‌ها تنظیم کنیم، با قرآن هماهنگ و تنظیم کنیم هیچ‌گاه دچار نوسانات نخواهیم شد و هدفی واحد را دنبال خواهیم کرد،  به یقین چنین انسانی دارای بالاترین سطح فرهنگ است و در نهایت به سعادت دست پیدا خواهد کرد.

 

وی در پایان گفت: دانشگاه‌ها باید خلأ دوری دانشجویان از خانواده را جبران کنند و خوشبختانه فضای فرهنگی دانشگاه پیام نور، فضای بسیار خوبی است که تا حدود زیادی این خلأ را جبران کرده است./873/202/ب3

ارسال نظرات