۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۴۳۷۸۰۲
فرمانده سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی:

هیچ خلأ قانونی در زمینه امر به معروف وجود ندارد/ مدیران خود را در برابر این فریضه مسؤول بدانند

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: در قانون برای همه مدیران و دستگاه‌های اجرایی و نهادها در زمینه امر به معروف و نهی از منکر تعیین تکلیف شده و خلأ قانونی در این زمینه وجود ندارد.
امر به معروف

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، سید هاشم غیاثی در نشست شورای استانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: بعد از 36 سال که از عمر پربرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر سال گذشته در مجلس شورای اسلامی تصویب و برای اجرا نیز ابلاغ شده است.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره امر به معروف و نهی از منکر، اذعان داشت: حوزه وظایف مسؤولان در سطوح مختلف امر به معروف و نهی از منکر از اهمیت مضاعفی برخوردار است و مقام معظم رهبری تأکید فراوانی به حوزه مسؤولان در این فریضه الهی دارند که اگر آنها عامل باشند و در راستای ترویج معروفات گام بردارند منکرات کم‌رنگ و مردم امیدوار خواهند شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با بیان اینکه مسؤولان باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشند، بیان داشت: اگر مدیران خودشان را در زمینه اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مسؤول بدانند، همه اقشار همراهی خواهند کرد.

غیاثی افزود: در قانون برای همه مدیران و دستگاه‌های اجرایی و نهادها تعیین تکلیف شده است و خلأ قانونی در این زمینه وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه نباید در اجرای وظایف قانونی ما در زمینه امر به معروف و نهی از منکر اهمالی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: اگر خدایی ناکرده در اجرای این فریضه الهی اهمالی صورت بگیرد و جدیت لازم نباشد، ممکن است افراد و گروه‌هایی در سطح جامعه خود اقدام کنند و مسؤولان در موضع انفعال قرار گیرند، در حالی که تکلیف مسؤولان در ایجاد بستر و نقش مشارکتی برای مردم حیاتی است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) با اشاره به فرارسیدن 21 تیرماه و آغاز هفته حجاب و عفاف، گفت: دفتر امور بانوان و خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر با همکاری استانداری و بسیج برنامه‌هایی از جمله نمایشگاه حجاب و عفاف را در این هفته در دستور کار قرار داده‌اند.

غیاثی گفت: شورای فرهنگ عمومی و دیگر کمیته‌های مسؤول در زمینه حجاب و عفاف باید ضمن داشتن برنامه قابل اجرا، نظارت بر حسن اجرایی برنامه‌های ابلاغی را داشته باشند.

وی با اشاره به ناهنجاری‌های اجتماعی در استان، اظهار داشت: اتفاقات ناخوشایندی طی این چند ماه گذشته در استان شاهد بوده‌ایم که انتظار داریم دستگاه‌های متولی فرهنگی هشدارهای لازم به خانواده‌ها و همچنین پیشگیری‌های به موقع را انجام دهند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی باید به دستگاه‌های ذی‌ربط نقش داده شود، گفت: بررسی موضوعات ناهنجاری‌های اجتماعی با همکاری کارشناسان متخصص دستگاه‌های مربوط بسیار حائز اهمیت است.

غیاثی یادآور شد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آمادگی دارد در قالب طرح اجرایی، وظایف همه دستگاه‌ها را پیش‌بینی و در شورای ستاد استانی مطرح و پس از تصویب در حوزه ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله عفاف و حجاب، کنسرت‌ها و کویرنوردی نیز عملیاتی شود./922/101/ب3

ارسال نظرات