۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۵۹۴۵۳۷
12 بهمن ماه؛

یادواره شهدای مدافع حرم قم برگزار می شود

یادواره شهدای مدافع حرم قم برگزار می شود
گنجعلی با تشریح جزییات کنگره "مجاوران کریمه مدافعان عقیله بنی هاشم" از برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم قم همزمان با 12 بهمن ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرهنگ اسدالله گنجعلی فرمانده لشکر عملیاتی 17 علی بن ابیطالب(ع) قم در نشست خبری "مجاوران کریمه مدافعان عقیله بنی هاشم" که امروز در سالن اجتماعات ساختمان خاتم برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای پاسداشت مقام شهدای مدافع حرم اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی در طول 40 سال گذشته هرچه در توان داشتند برای مقابله با این نظام مقدس هزینه کردند، اما امروز مشاهده می‌شود که انقلاب اسلامی همچنان محکم و استوار ادامه داشته و می‌درخشد.

فرمانده لشکر عملیاتی 17 علی بن ابیطالب(ع) قم به موانع کارشکنی‌های مختلف عناصر معاند کشور اشاره و خاطرنشان کرد: آغاز محاصره اقتصادی، حمله آمریکا به صحرای طبس، کشتار گسترده مردم توسط منافقان، کودتای نوژه همدان، 8 سال جنگ تحمیلی و حملات به کشتی و هواپیمای مسافربری ایران، عملیات مرصاد توسط منافقین، استمرار کمک‌های شرق و غرب به رژیم متجاوز عراق، واقعه گنبد، خیانت‌ها و نفاق بنی صدر، حادثه مهاباد، حملات پژاک، فتنه و اغتشاشات 88 و 96 همه از خیانت‌ها و کارشکنی‌های داخلی و خارجی علیه نظام اسلامی بوده است.

وی بیان کرد: در ظاهر تمام این امور خسارات زیان‌بار بوده است، اما حضرت امام خمینی(ره) در این‌باره نظر دیگر داشته و معتقد بودند که انقلاب اسلامی در تمام زمینه‌ها موفق بوده و در طول جنگ توانستیم انقلاب را به جهان صادر کنیم و این همان نگاه حضرت امام در دهه اول انقلاب است که نتایج پربار آن را امروز مشاهده می‌کنیم.

سرهنگ گنجعلی اضافه کرد: شهدای امنیت، مقابله با تجاوزات ریگی و گروهک‌های او، شهادت مدافعان حرم که تهدیدات مرزی را کیلومترها جابجا کرده و امروز در مرزهای کشور امنیت پایدار مستقر شده است، از دیگر امور صورت گرفته در این زمینه است.

وی با تأکید بر این که در آینده‌ای نزدیک پرچم‌هایی به نام راهیان قدس و راهیان حجاز را در دست خواهیم گرفت، اظهار داشت: امروز آمریکا در منطقه به خفت و خواری افتاده است به همین خاطر در حال تخلیه منطقه هستند، مزدوران سعودی نیز که سال‌های متمادی در سوریه و یمن دست به کشتار زده‌اند، امروز به غلط کردن افتاده‌اند.

فرمانده لشکر عملیاتی 17 علی بن ابیطالب(ع) قم افزود: امروز گروه‌هایی که برای از بین بردن جهان تشیع ایجاد شده بودند، در حواشی سرزمین‌های اشغالی و متجاوز زمین‌گیر شده‌اند.

وی تأکید کرد: دشمنان می‌خواهند القا کنند که از قدرت بالایی برخودار بوده و دائما در صدد ضعیف نشان دادن ایران هستند، در حالی که هرگز به این هدف دست پیدا نکرده‌اند، چراکه از ایران درخواست کاهش نفوذ در منطقه را دارند و این خود اعتراف به قدرت بالای ایران اسلامی است.

سرهنگ گنجعلی با بیان این که انقلاب اسلامی تیرهای دشمن را به سنگ زده است، گفت: عبور از گردنه‌ها سخت در این 40 سال پیروزی بزرگی است که جبهه مقاومت به آن دست یافته است.

وی با اشاره به این که امروز اثری از کشتی‌های جنگی آمریکا و کشورهای استکباری در خلیج فارس نیست، اظهار داشت: رهبر انقلاب فرمودند که صبح نزدیک بوده و شکست‌های سنگین جبهه استکبار و آمریکا در راه است.

رییس ستاد بزرگداشت شهدای مدافع حرم استان قم افزود: در این نسل مدیون جوانان دهه هفتادی هستیم، جوانانی که جنگ و امام راحل را ندیدند، اما به سفیران صدور انقلاب اسلامی به جهان تبدیل شدند، از این رو برای بقای یاد شهدای مدافع حرم تلاش بزرگی صورت گیرد.

وی ادامه داد: زندگی شهدای مدافع به خوبی باید تبیین شود، روابط با پدر و مادر و اخلاق و رفتار انها، آرمان‌های شهدا و پدر و مادر آنها باید در جامعه تبیین شود.

سرهنگ گنجعلی ادامه داد: درسی که عاشورا و روشنگری‌های حضرت زینب‌(س) به ما می‌دهد، عدم غفلت از یاد شهدا و زنده نگه داشتن حقیقت آنها برای تقابل با جبهه کفر و الحاد است.

وی با اشاره به برنامه‌های ستاد بزرگداشت مدافعان حرم در سال جاری اظهار داشت: مدت سه سال است که مراسم یادواره شهدای مدافع حرم در شهر مقدس قم به عنوان بزرگترین پایگاه شهدای مدافع حرم در کل کشور مطرح است.

فرمانده لشکر عملیاتی 17 علی بن ابیطالب(ع) قم با بیان این که 430 نفر از شهدای مدافع حرم از شهر قم هستند که 400 نفر آنها از مظلومترین شهدای مدافع حرم هستند، گفت: جُنگ شادی کودکان عقیله با مساعدت آستان حضرت معصومه(س)، شب خاطره، مسابقات ورزشی والیبال و فوتسال، جشن میلاد حضرت زینب(س)، غبارروبی از حرم مدافعان حرم، نمایشگاه انقلاب و کوچه‌های بنی هاشم و انقلاب و بحث فتنه در این نمایشگاه از کارهای انجام شده در این زمینه است.

وی درباره برنامه‌های سال جاری اضافه کرد: غبارروبی از حرم حضرت معصومه در تاریخ 3 بهمن‌ماه ساعت 8 و 30 دقیقه در شبستان نجمه خاتون، سرکشی از 60 خانواده شهدا، یادواره شهدای مدافع حرم در مدارس قم در بهمن‌ماه، همایش دوچرخه سواری با عنوان رکاب زنی تا بهشت، شب شعر و خاطره با عنوان دم عشق و با حضور آستان حضرت معصومه(س) در دهه فجر، کنگره شعر مدافعان حرم، کرسی آزاداندیشی، کنگره مخصوص همسران شهدای امنیت پایدار و مدافعان حرم با عنوان زندگی پشت خط در 5/12 ساعت 9 صبح برنامه‌های امسال را تشکیل می‌دهند.

سرهنگ گنجعلی افزود: کنگره شهدای مدافع حرم در مجتمع امام خمینی(ره) با سخنرانی سردار جلالی و مداحی حاج ابوذر بیوکافی بعد از نماز مغرب و عشا در 12 بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی در پایان افزود: دو برنامه رونمایی از مستند «برای نبل و برای الزهرا» و کنگره شعر «کبوتران حرم» با همکاری مرکز صدا و سیمای استان قم برگزار خواهد شد./876/پ202/ج

 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
مهدی شاهی
ارسال نظرات