۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۷۲۱۷۱۷
آیت‌الله فیاض:

توسعه تشیع به برکت هجرت عالمان بزرگ است

توسعه تشیع به برکت هجرت عالمان بزرگ است
حضرت آیت الله فیاض گفت: ترویج تشیع در جهان مرهون فعالیت های حوزه های علمیه و علمای آن است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله فیاض از مراجع عظام تقلید نجف اشرف، در دیدار میهمانان شرکت کننده در کنگره امناءالرسل در سخنانی با تببین فعالیت حوزه های علمیه در عصر غیبت و زحمات علمای برخاسته از آن اظهار کرد: اگر مجاهدهای زاهدانه و علمی عالمان وارسته در طول تاریخ نبود، سرنوشت تشیع این گونه فاخر و جهان گیر به سرانجام مقصود نمی رسید.

وی با تجلیل از شخصیت علمی آیت الله موسوی الخرسان، زندگی زاهدانه و اطلاعات علمی این عالم فرهیخته را ستوده و افزود: با اینگونه فعالیت ها باید آثار دیگر علمای شیعه را تجمیع نمود.

معظم له با بیان اینکه حوزه‌ی با قدمت و مبارک نجف، مهد پرورش عالمان بزرگ شیعه از اقصی نقاط جهان به ویژه کشورهایی چون ایران، افغانستان، آذربایجان و دیگر بلاد اسلامی بوده است، گفت: روزگاری بر حوزه نجف گذشت که تعداد طلاب این حوزه کهن کمتر از هزار نفر بود و اینک بعد از سالهای غربت و تنگدستی، شاهد شکوفایی دوباره این حوزه تاریخ ساز بوده ایم.

حضرت آیت الله فیاض با اشاره به سابقه دیرینه حضور ایرانیان درحوزه علمیه نجف برای تحصیل، خاطرنشان کرد: طلاب کشورهای ایران، افغانستان و دیگر بلاد با تحمل مشقت ها و ملامت های زیاد و کمترین امکانات رفاهی باعث رونق بیش از پیش از حوزه مبارک شدند که باید حوزه علمیه قم را نیز تالی تلو حوزه علمیه نجف دانست.

وی با ابراز خرسندی از تأثیرگذاری هجرت عالمان در بلاد اسلامی گفت: به برکت این هجرت ها هم اینک در دورترین روستاهای افغانستان با پشتیبانی مردم، طلاب و روحانیون به عنوان متولی امور شرعی و دینی مردم در مساجد و مناطق مستقر هستند که همه اینها به برکت انفاس قدسیه اهل بیت(ع) و تلاش های زاهدانه عالمان در طول تاریخ است.ٓ/۹۸۸

ارسال نظرات