۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۷۵۴۰۰۱
آیت الله اعرافی تأکید کرد؛

حرم، جمکران و حوزه اضلاع اصلی هویت قم/لزوم تدوین سند مردمی سازی امور کشور

حرم، جمکران و حوزه اضلاع اصلی هویت قم/لزوم تدوین سند مردمی سازی امور کشور
آیت الله اعرافی با بیان اینکه مشارکت مردم باید در عرصه‌های مختلف محقق شود، گفت: در این راستا یک سند و پیوست مردمی‌سازی در تمام امور تدوین شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار نوروزی استاندار قم که در دفتر مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، در قم برگزار شد اظهار کرد: امیدواریم با تلاش‌های انجام شده سال جدید سال گشایش برای مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی شرایط موجب اجر مضاعف برای اقدامات مثبت می‌شود، مطرح کرد: ۲۵ عامل با این موضوع وجود دارد که به عنوان نمونه می‌توان به ظرف زمانی اشاره کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه ماه رمضان ارزش بسیار زیادی دارد، عنوان کرد: در روایات آمده است که قرائت یک آیه از قرآن کریم در ماه رمضان ثواب چندین برابری دارد که نشان از اهمیت ظرف زمانی دارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه شرایط حساس نیز یکی از عوامل مهم است، خاطرنشان کرد: مکان و سرزمین نیز می‌تواند اجر عمل را بالا ببرد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه البته گناه در یک مکان مقدس نیز عذاب مضاعف خواهد داشت، تصریح کرد: قم از قداست مکانی برجسته‌ای در سطح جهان برخوردار است و بیش از یک هزار سال از قداست این شهر می‌گذرد.

وی با اشاره به اینکه موج عمل می‌تواند ارزش عمل را افزایش دهد، یادآور شد: موج خوبی در قم وجود دارد که تمام دنیا را فرا می‌گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه امروز کشور در یک موقعیت حساس قرار گرفته است، ابراز کرد: این عوامل در کنار یکدیگر در قم موجب شده است که کار نیک و مثبت در این شهر اجر مضاعف داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردمی نقطه برجسته شعار امسال است، بیان کرد: هر اقدامی که مردم در آن احساس نقش آفرینی داشته باشند باید رشد و تکثیر داشته باشد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه مشارکت مردم باید در عرصه‌های مختلف محقق شود، اظهار کرد: در این راستا یک سند و پیوست مردمی‌سازی در تمام امور تدوین شود.

وی با اشاره به اینکه استان قم نیازمند درآمد و سرمایه است، مطرح کرد: البته این درآمدزایی باید با شاخصه‌های فرهنگی و مذهبی استان هم‌خوانی داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان می‌توان شاخص‌های درآمدی استان را ارتقا داد.

وی با اشاره به اینکه حرم مطهر، جمکران و حوزه علمیه اضلاع اصلی هویت قم هستند، عنوان کرد: تمام امور باید با محوریت این سه رکن قم انجام شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه شهرسازی باید به گونه‌ای باشد که همشهریان و زائرین به راحتی بتوانند به حرم مطهر دسترسی داشته باشند، خاطرنشان کرد: در طرح‌های مختلف محوریت کانونی حرم مطهر حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت گردشگری و زیارت قم ارتقا پیدا کند، تصریح کرد: عاشقان قم در تمام عالم وجود دارند و با استفاده از این ظرفیت می‌توان جهش بزرگی در عرصه زیارت رقم زد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اضافه کرد: در عرصه مسکن نیز دولت با قراردادن زمین و تسهیلات به دنبال افزایش مشارکت مردمی باشد.

وی با اشاره به اینکه در شهرهای جدید نباید از مسجد، فضای سبز و مدرسه غفلت کرد، یادآور شد: برنامه هفتم مطالعه شود و سپس در مواردی که می‌توان از ظرفیت آن برای قم بهره‌مند شد، استفاده شود.

ارسال نظرات