۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۷۵۴۰۱۶
رئیس مجمع نمایندگان طلاب مطرح کرد؛

هسته های کارآفرینی در حوزه فعال شوند/منابع پایداری برای امر تبلیغ، پژوهش و تألیف تشکیل شود

هسته های کارآفرینی در حوزه فعال شوند/منابع پایداری برای امر تبلیغ، پژوهش و تألیف تشکیل شود
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، با اشاره به مشکلات معیشتی طلاب از لزوم تقویت اقتصاد مقاومتی و افزایش کارآفرینی توسط نخبگان سخن گفت.

حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی مهر رئیس مجمع نمایندگان طلاب در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به قتل معاون پژوهش حوزه علمیه ماهشهر، ریختن خون طلبه مظلوم و استاد حوزه را موجب تأثر و تالم جامعه دانست و افزود: این حادثه تأسف بار واقعیتی تلخ را برای همگان مبین کرد و نشان داد طلاب و فضلا با مشقت های اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند و در عین حال تمام تلاش خود را برای پیشبرد اهداف دین و اسلام به کار می گیرند. کمپانی های دروغ پرداز خارجی و وابستگان داخلی با نشر اکاذیب جوسازی می کنند که البته از روز اول اسلام این نیرنگ ها و خیانتها بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: از دستگاه قضا می خواهیم یک کمیته ویژه تشکیل دهد تا از حقوق حقه قربانیان چنین ترورهایی حمایت کرده زیرا گاه افرادی توطئه می کنند و گاهی نیز افراد حرامی هستند که هرازگاهی مانند مگسان آلوده در جامعه، قربانی گرفته و التهاب آفرینی می کنند که باید با شناسایی چنین افراد سابقه دار پیشگیری و چاره اندیشی شود. باید از همه طلاب، فضلا و دانشجویانی که در مسیر اهداف انقلاب هستند، در حوادث اینچنینی به این صورت حمایت شود که در احکامی همه بعنوان ضابطان  قضایی مأمور افتخاری شوند و جهت احقاق حق آن ها دایره حقوق قضایی ویژه ای برای دفاع از ایشان در نظر گرفته شود.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مجمع نمایندگان طلاب در کارگروه حقوقی خود به دنبال طرحی در این زمینه است، تصریح کرد: حجت الاسلام سجادمنش که از صاحب نظران مسائل حقوقی است، در مجمع نمایندگان به دنبال این است که در نتیجه یک طرحی، در یک شعبه ویژه توسط قاضیان مجرب، چنین مواردی در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار بگیرد تا حق این مظلومان و خانواده گرامیشان استیفا شده و خون به ناحق ریخته این عزیزان، پایمال نشود. البته لازم است که دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی به سرعت چنین مواردی را خارج از عرف اداری رسیدگی کنند.

وی با اشاره به حوادث مشابه بیان داشت: باید برسی شود آیا تا کنون خانواده این عزیزان که چنین فجیع به شهادت رسیده اند، چه اندازه از حقوق خود را پیگیری و ایفا کرده اند. پیشنهاد می گردد یک کمیته حقوقی هم در حوزه علمیه با نمایندگی از سه قوا تحت اشراف شورای عالی حوزه های علمیه و عضویت حقوقی مجمع نمایندگان تشکیل شود که این مباحث و مسائل احتمالی که ممکن است با پشت پرده هایی داشته باشد را پیگیری کرده تا چنین حوادثی در لابه‌لای فعالیت های روزمره دستگاه ها به روزمرگی مبتلا نگردد. حوادث مشابه در صحن حرم امام رضا (ع)، سیستان و بلوچستان، مازندران، تهران، ترور امام جمعه در جلو درب منزلش و امام جماعت در محراب عبادت و... کم نبوده است. این وقایع حکایت از یک جریان التقاطی و اندیشه استکباری و ضد دینی دارد، از این رو انتظار می رود که واحدهای مربوطه در این جهات روشنگری نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، با اشاره به مشکلات معیشتی طلاب از لزوم تقویت اقتصاد مقاومتی و افزایش کارآفرینی توسط نخبگان سخن گفت و تصریح کرد: لازم است که هسته های کارآفرینی فعال شوند و فعالیت های اقتصادی که شأن روحانیت را نیز حفظ می کند، صورت گیرد. 

وی در ادامه افزود: لازم است که فعالیت های تبلیغی طلاب مردمی بودن خود را حفظ کند اما در عین حال ضروری است که اعزام طلاب مستعد به مناطق تبلیغی بیشتر شده و منابع پایداری برای امر تبلیغ، پژوهش و تألیف تشکیل شود. لازم است که اعزام های مقطعی به اعزام های مستمر تبدیل شود و همچنین از فعالیت های آموزشی، تألیفی، پژوهشی و جهادی طلاب نیز حمایت جدی صورت گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب در ادامه از همگامی و همراهی مردم بزرگوار ما که ارتباطات آن ها با روحانیت در هم تنیده است تشکر کرد و افزود: در مواردی دیده شده که مردم، قبل از ورود نیروهای انتظامی اقدام کرده اند و جان خود را به خطر انداختند تا جلوی این اوباش و حرامیان را بگیرند و مانع سوء نیت آن ها به پرچم داران مکتب اسلام  بشوند. امید است که مسؤولین در این زمینه اجازه ندهند پرونده های اینچنینی فرسایشی شوند. لازم است مجرمان در محل جرم طبق قانون و شرع بی وقفه  قصاص شوند تا مایه عبرت برای مزدوران و افراد خائن به نظام و مملکت باشند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه نباید چنین وقایعی در ردیف موضوعات مصلحت اندیشی اختفا گردد، خاطرنشان کرد: نابه‌هنجاری های اجتماعی مانند قتل باید مورد بررسی قرار بگیرد. صد البته که روحانیت چون مولایشان اهل بیت، افتخار می کنند که جان شیرین خود را در راه پیشبرد اهداف اسلام ناب محمدی فدا کرده و شهادت در راه خدا را بزرگ ترین مباحات بدانند اما نباید فضا به گونه ای باشد که جلادان روی خوش ببینند؛ باید بازدارندگی ها مورد توجه قرار بگیرد.

ارسال نظرات