۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۴۲۵۶۳۳
رییس پژوهشگاه مطالعات تقریبی خبر داد؛

کتاب «السنة النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه» رونمایی می شود

حجت الاسلام مختاری گفت: کتاب «السنة النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه» از کتب ارزشمندی است که حدود 13 سال برای تألیف آن زحمت کشیده شده و در 20 جلد به زبان عربی چاپ خواهد شد؛ در واقع این کتاب شناسنامه آکادمیک مجمع تقریب مذاهب اسلامی است.
حجت الاسلام مختاری کتاب السنة النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه

حجت الاسلام محمد حسین مختاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از رونمایی از کتاب «السنة النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه» خبر داد و گفت: حدود دو هفته دیگر از این کتاب رونمایی می شود.

 

رییس پژوهشگاه مطالعات تقریبی اظهار داشت: این کتاب از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به تألیف رسیده و اکنون در مرحله صحافی است.

 

وی ابراز کرد: کتاب السنة النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه در 20 جلد تألیف شده که حاصل تلاش جمعی از اندیشمندان با اشراف آیت الله محسن اراکی بوده است.

 

حجت الاسلام مختاری گفت: این کتاب در بیروت و به زبان عربی چاپ و در همان جا نیز میان عالمان و اندیشمندان شیعه و سنی پخش و منتشر می شود.

 

 

وی تآکید کرد: با توجه به اهمیت بالای این کتاب قرار شده است که همایش مناسب و باشکوهی برای رونمایی از آن با حضور علما و اندیشمندان در حوزه علمیه قم برگزار شود.

 

رییس پژوهشگاه مطالعات تقریبی ابراز کرد: برای تألیف این کتاب حدود 13 سال زحمت کشیده شده و ایده تألیف آن را نیز حضرت آیت الله بروجردی داده بودند؛ از همین جهت احتمال حضور مراجع معظم تقلید نیز در این همایش وجود دارد.

 

وی در پایان گفت: این کتاب به مؤسسات تحقیقاتی، مراکز آکادمیک و مراکز تخصصی اهدا حواهد شد؛ می توان گفت که این کتاب شناسنامه آکادمیک مجمع تقریب مذاهب اسلامی است و محتوایی راهبردی دارد./840/ت302/ق

ارسال نظرات