۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۴۲۶۳۴۳
مدیر کل کمیته امداد خوزستان خبر داد؛

جمع آوری ۱۱ میلیارد تومان زکات در سال ۹۴

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با اشاره به خدمات صورت گرفته این نهاد و انتظارات برای ترویج فریضه زکات در میان مردم، گفت: در سال گذشته 11 میلیارد تومان زکات جمع آوری شد که 8 میلیارد آن واجب و 3 میلیارد باقی مانده به صورت زکات مستحبی دریافت شده است.
کمیته امداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، هوشنگ خبازخوب، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان، در همایش تبلیغی فرهنگی زکات با عنوان زکات و اقتصاد مقاومتی که شب گذشته در هواز برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه و این که در سال گذشته 236 جلسه شورای زکات در سطح استان برگزار شد، خاطرنشان کرد: 522 مبلّغ و نیز هزار و 197 آمر در زمینه جمع آوری زکات با کمیته امداد همکاری داشتند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان  با بیان این که 12 میلیارد تومان فطریه عید فطر در سال 94 جمع آوری شده است، تصریح کرد: در همان سال میزان زکات دریافتی 11 میلیارد تومان بود که 8 میلیارد زکات واجب و 3 میلیارد باقی مانده به صورت زکات مستحبی دریافت شده است.

 

خبازخوب در ادامه با اشاره به این که زکات دریافتی در 3 سرفصل احداث، تعمیرات و کمک به نیازمندان مصرف شده است، افزود: بیش از 4 میلیارد تومان در زمینه احداث، بیش از 2 میلیارد و 900 میلیون تومان در تعمیر و مرمت حوزه ها، حسینیه ها، مساجد و خانه های عالم هزینه شده است.

 

این مقام مسؤول کمک به نیازمندان را موضوع اصلی مصرف زکات در استان برشمرد و تصریح کرد: 72 مورد تأمین جهیزیه، 112 مورد درمان بیماران، 40 مورد در بحث مسکن، 4 مورد آزادی زندانیان و هزار و 127 مورد در کمک  معیشتی به نیازمندان استان صرف شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ترویج اجرای زکات به عنوان واجب الهی از سوی روحانیت با توجه به جایگاه اجتماعی، هدایت شوراهای زکات شهرستان ها توسط ائمه جمعه شهرستان ها، هدایت روش های تبلیغی و پشتیبانی تبلیغات از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، اختیار به دهیاری ها و شوراهای روستا، معرفی آثار معنوی زکات و ترویج فرهنگ زکات با استفاده از صدا و سیما، اعمال برنامه های تشویقی هدفمند مودیان زکات از سوی جهاد کشاورزی، پیگیری و رایزنی برای تخصیص اعتبار مصوبه تشویقی زکات، نظارت بربهره گیری صحیح و اجرای صحیح پروژه هادر سطح شهرها و روستاهای استان، بهره گیری مناسب و عادلانه توزیع سهم محرومان از زکات در مناطق محروم تعیین از جمله انتظارات دبیرخانه شورای زکات به شمار می آید.

 

خبازخوب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیازمندی تأمین 6 هزار و 93 جهیزیه برای دختران در آستانه ازداوج تحت تکفل کمیته امداد در سال 95 و این که در سال گذشته انجمن خیریه حضرت رقیه(س) همکاری خوبی در راستای تأمین جهیزیه برخی از دختران تحت پوشش کمیته به عمل آمد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با اشاره به خدمات درمانی صورت گرفته برای مددجویان، خاطرنشان کرد: حدود 108 هزار نفر از خدمات امداد در شهرها و با استفاده از کارت درمانی کمیته امداد بهره می برند و روستائیان از طریق بیمه سلامت مورد درمان قرار می گیرند.

 

این مقام مسؤول در ادامه سخنان خود با اشاره به این که برای تأمین هزینه های درمانی 22هزار نفر از مددجویان که با  مشکل جدی درمان مواجه هستند با مشکل روبه رو هستیم، گفت: از این تعداد نیز حدود 2 هزار نفر بیماران خاص هستند، همچنین نیازمندی 17 هزار نفر از خانواده های مددجویان به مسکن از دیگر معضلات این قشر است./9456/203/ب2

ارسال نظرات