۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۴۲۶۳۶۱
مدیر حوزه‌های علمیه:

جلسات پرسش و پاسخ در مدارس علمیه دایر شود

آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر راه‌اندازی جلسات پرسش و پاسخ در مدارس حوزوی گفت: مدیران و اساتید تنها القاکننده نباشند بلکه فضایی آماده شود تا طلاب جدید الورود که در ذهن خود شبهات و سوالاتی گوناگونی دارند به راحتی مطرح کنند.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه صبح امروز در اولین هم اندیشی اساتید طرح میثاق طلبگی ویژه طلاب جدیدالورود که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی نور برگزار شد، گفت:  مدیران حوزوی فقط القا کننده نباشند.

 

وی افزود: در مدارس حوزوی باید جلسات پرسش و پاسخ برای طلاب دائر شود و تنها مدیران و اساتید القاکننده برای طلاب نباشند بلکه باید فضایی آماده شود تا طلبه جدید الورود که در ذهن خود شبهات و سوالاتی گوناگونی دارد مطرح کند و جواب مناسبی بگیرد تا فضا رهگذری باشد تا شخصیت، قوت و ضعف طلبه مشخص شود.

 

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: در ابتدای ورود طلبه به حوزه  مدیر مدرسه باید برای آگاهی و انعکاس اطلاعات طلاب پرونده ای برای هر طلبه تشکیل دهد تا در جریان برنامه ها و  مشکلات طلاب قرار گیرد و نباید با بروز اولین مشکل به طلبه بدبینانه نگاه شود.

 

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در پذیرش طلاب باید به شخصیت طلاب دقت کرد چرا که جامعه امروز با گذشته تفاوت زیادی دارد، طلاب در گذشته از مکتب‌خانه‌ها و با معلومات قرآنی وارد حوزه می شدند و فضای جامعه به این صورت غبارآلود نبود ولی امروز با وجود شبکه های مجازی در جامعه و خانواده ها شخصیت‌ افراد در سنین کم تر شکل می‌گیرد.

 

وی ابراز داشت: مدیران و اساتید دقت کنند که حوزه را برای طلاب خوب معرفی کنند و نباید اساتید فضای طلبگی خود را وارد فضای طلاب جدیدالورود کنند و باید فضای سالم و سنگین و چهره زیبای حوزه معرفی شود چرا که وارد کردن طلاب به فضای طلبگی بدون شناخت کامل از محیط حوزه، سبب رفتار ضد میثاق طلبگی خواهد شد.

 

آیت الله حسینی بوشهری عنوان داشت: با توجه به اینکه امروزه در میان جوانان دغدغه های شغلی وجود دارد باید آینده یک روحانی به خوبی ترسیم شود و نباید کاریابی برای طلاب تعریف شود و باید تلاش کرد که عرصه نقش آفرینی در نظام اسلامی برای آنها به خوبی ترسیم شود.

 

وی در پایان گفت: تفریحات سالم نباید از طلاب گرفته شود و با برنامه ریزی های سازماندهی شده و هدفمند باید به تفریحات آنها پرداخت تا روحیه شادابی طلاب حفظ شود./1325/پ202/ی

ارسال نظرات