۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۴۲۶۳۶۲
امام جمعه رامشیر:

بی احترامی به بزرگان دین موجب دوری انسان از رحمت خداوند می شود

امام جمعه رامشیر با اشاره به ضرورت پاسداشت بزرگان اسلام از سوی امت اسلامی، گفت: عدم احترام گرفتاری در نفرت و دوری از رحمت خدا را به همراه خواهد داشت.
رحمت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید طلاب موسوی، امام جمعه رامشیر با حضور در برنامه «عید و فرح» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با تبریک اعیاد شعبانیه و این که دوستداران اهل بیت(ع) در این روزها به جشن و شادمانی می پردازند، گفت: زندگانی ملت ها منوط به پاسداشت بزرگان خود است و ملتی که نسبت به این امر جفا کند؛ مردنی و از خیر و برکت دور خواهد بود.

 

امام جمعه رامشیر با بیان ضرورت پاس داشت بزرگان اسلام از سوی امت اسلام که در غیر این صورت از برکت خداوند دور خواهد شد، افزود: به فرموده پیامبراکرم(ص) امت اسلام با اهل بیت(ع) آغاز و با آنها پایان خواهد یافت.

 

حجت الاسلام موسوی اظهارداشت: امت اسلام باید مقام حضرت ختمی مرتبت(ص) و امامان معصوم(ع) را گرامی بدارند که در غیر این صورت بدون آگاهی به خواسته دشمنان مبنی بر بی اهمیتی و عدم احترام به بزرگان دین عمل خواهد کرد و گرفتار نفرت و دوری از رحمت خواهد شد.

 

رییس شورای عمومی رامشیر در ادامه سخنان خود تصریح کرد: مسلمانان ظاهرنما و فریفته شده بزرگ داشت رسول اکرم(ص) و اهل بیتش را بدعت می پندارند و چنین سخنانی به معنی بازگشت از دین و بی اعتنایی به آموزه های اسلامی است.

 

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که خداوند در قرآن کریم با یادآوری سرنوشت امت ها و انبیا(ع) ما را به عبرت آموزی فرا می خواند، ابراز داشت: تاریخ اسلام مملو از این گونه عبرت ها است و پیروی از حضرت محمد(ص) و اهل بیتش با توجه به سفارش های قرآنی ضروری است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: پیروی از رسول خدا(ص) و اهل بیتش(ع) بدون آشنایی با تاریخ و سنت آنها ناشدنی است؛ بنابراین تکریم و پاسداری چنین روزهایی یادکننده تاریخ و سنت اهل بیت(ع) و پندپذیری از آنها است.

 

امام جمعه رامشیر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان حدیث «حُسَینُ مِنّی وَ اَنَا مِن حُسِین» از پیامبراکرم(ص) و اهمیت این سخن، تصریح کرد: بنا به دیدگاه مفسران شیعی این سخن فراتر از ارتباط معنوی، عاطفی و نسبی است و امام حسین(ع)، یاد پیامبر اکرم(ص) را زنده نگه داشته اند.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که بنی امیه تلاش فراوانی برای از بین بردن نام رسول خدا(ص) از خود نشان دادند، افزود: سیدالشهدا(ع) یاد حضرت ختمی مرتبت(ص) و در واقع یاد خدا را زنده نگه داشتند، چرا که رسول خدا(ص) از جانب خداوند برای هدایت انسان ها مبعوث شدند./9456/203/ب2

ارسال نظرات