۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۴۲۶۳۶۴
معاون تبلیغ حوزه های علمیه همدان:

حوزه ها با کمبود نیروی تبلیغی رو به رو هستند

معاون تبلیغی و آموزش کاربردی حوزه های علمیه همدان گفت: حوزه های علمیه در زمینه نیروی انسانی با کمبود زیادی رو به رو هستند و تعداد مبلغان و روحانیان برای پوشش همه مناطق استان کافی نیست.
قاضی خانی

حجت الاسلام علی اصغر قاضی خانی معاون تبلیغ حوزه های علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، درباره دلایل فقدان روحانی و مبلغ در روستاها و مشکلات اعزام نیروی مبلغ به مناطق روستایی گفت: چند دلیل و مشکل وجود دارد که باعث شده که بعضی مناطق روستایی از داشتن روحانی و مبلغ محروم باشند.

 

 وی ادامه داد: یکی از کمبودها و مشکلات نبود خانه عالم در بعضی از مناطق روستایی است که این کمبود سبب می شود استقرار و اقامت روحانیان و مبلغان با مشکل مواجه باشد و عملا اعزام آن ها به این مناطق امکان پذیر نباشد.

 

حجت الاسلام قاضی خانی افزود: افزون بر مهیا نبودن بستر فعالیت های تبلیغی در برخی روستاها، مهم ترین علت برخوردار نبودن روستاها از روحانی و مبلغ، کمبود نیروی مبلغ برای اعزام به این مناطق است.

 

وی ابراز داشت: در بسیاری از روستاها نیز بستر برای اعزام مبلغ و فعالیت های تبلیغی فراهم است ولی متاسفانه کمبود نیروی تبلیغی باعث شده تا این روستاها نیز از داشتن روحانی و مبلغ محروم باشند.

 

معاون تبلیغی و آموزش کاربردی حوزه های علمیه همدان ادامه داد: حوزه های علمیه در زمینه نیروی انسانی با کمبود زیادی رو به رو هستند و تعداد طلاب و روحانیان برای پوشش همه مناطق استان کافی نیست و برای رفع این مشکل حوزه ها نیاز به جذب نیرو دارند.

 

وی گفت: با توجه به این مشکل حوزه ها از خانواده ها و افراد مستعد و علاقه مند دعوت به عمل می آورد برای ثبت نام در حوزه ها و پیوستن به سربازان امام زمان در این عرصه و در جهت کمک به رفع  کمبود نیروی انسانی حوزه ها اقدام نمایند.

 

حجت الاسلام قاضی خانی افزود: برای بر طرف شدن این کمبود تمهیداتی در نظر گرفته شده است که از آن جمله می توان به تشویق طلاب و علاقه مندان، ترویج برنامه های تبلیغی و قایل شدن امتیاز سوابق تبلیغی اشاره کرد.

 

وی در پایان ابراز داشت: با وجود این این تمهیدات باز هم مشکل کمبود نیرو وجود دارد، که امیدواریم که حوزه ها با جذب خوب و کیفی خود و جوانان عزیز و علاقه مندان با پیوستن به حوزه ها قرار گرفتن در صف خادمین دین اسلام به حل این مشکل کمک کنند./979/302/ب3

 

 

 

 

ارسال نظرات