۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۴۲۶۸۷۵
به بهانه مبارزه با داعش؛

توافق ترکیه و آمریکا برای مداخله در «حلب» سوریه

معاون وزیر خارجه آمریکا ضمن اعلام خبر توافق این کشور با ترکیه برای مداخله در سوریه تأکید کرد که این توافق در قالب افزایش حمایت از گروه‌های تروریستی موسوم به «معارضان میانه‌رو» خواهد بود.
مداخله آمریکا و ترکیه در داعش

به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که مسکو اعلام کرد که انجام عملیات مشترک نظامی نیروهای روس و آمریکایی در سوریه مطرح نیست، واشنگتن از توافق با ترکیه برای مداخله هر چه بیشتر در سوریه خبر داد.

 

به گزارش روزنامه «الوطن» سوریه، واشنگتن اعلام کرد که قصد دارد برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در شهر حلب و پاکسازی آن با ترکیه همکاری کند و این همکاری در قالب افزایش حمایت از گروه‌های تروریستی موسوم به «معارضان میانه‌رو» صورت خواهد گرفت.

 

«آنتونی بلینکن» معاون وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرده که واشنگتن «در خصوص همکاری برای پاکسازی مناطق حد فاصل شهر منبج و مارع در ریف شمالی حلب و بازپسگیری کامل این شهر از دست عناصر داعش با ترکیه به توافق رسیده است».

 

وی همچنین ادعا کرد که روزهای آتی شاهد حملات بیشتری علیه عناصر تکفیری داعش در حلب خواهیم بود.

 

بلینکن درباره آتش‌بس در سوریه نیز اعلام کرد که «توافق با وجود شکنندگی هنوز جریان دارد» و مسکو و واشنگتن به محض از سرگیری درگیری در این شهر برای توقف آن وارد عمل خواهند شد.

 

در زمینه افزایش حمایت از تروریست‌های معارض نیز «محمد علوش» سرکرده گروه تروریستی «جیش الاسلام» که تحت حمایت عربستان سعودی است روز گذشته از کشورهای حامی گروه‌های تروریستی خواست که برای تغییر موازنه قوا در شمال سوریه حمایت خود را از این گروه‌ها افزایش دهند./847/ب102/د

ارسال نظرات