۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۴۳۵۱۹۸
استاد حوزه و دانشگاه:

شب قدر، شب صلح با خدا و دشمنی با شیطان است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شب قدر، شب انس و صلح با خدا و شب دشمنی با شیطان و شب نزول قرآن است که باید آن را غنیمت دانسته و در راستای ارتقای سطح دین و ایمان از آن بهره مند شویم.
استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام ابوالفضل صابری اراکی، استاد حوزه و دانشگاه، صبح امروز چهارشنبه 9 تیر ماه در مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مصلی بیت المقدس اراک بیان کرد: یکی از مطالبی که در دین اسلام به آن تاکید شده دشمنی شیطان با بندگان خدا است که به هر طریقی می خواهد آنها را به سمت خود بکشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شب قدر، شب انس و صلح با خدا و شب دشمنی با شیطان و شب نزول قرآن است که باید آن را غنیمت دانسته و در راستای ارتقای سطح دین و ایمان از آن بهره مند شویم.

 

کارشناس مذهبی و امور دینی استان مرکزی ابراز کرد: شیطان دشمنی است که دشمنی اش با بندگان خدا واضح و روشن می باشد و در آیات قرآن کریم متعدد بر این موضوع تاکید شده که شیطان گام به گام افراد را به بند می کشد و آنها را از را ه الهی منحرف می کند.

 

حجت الاسلام صابری اراکی با بیان اینکه خدا زیبا است و زیبایی را نیز دوست دارد، اظهار داشت: شیطان ابتدا به فرد القا می کند که او زیبا است و بعد از او می خواهد که این زیبایی را به نامحرم نیز نشان دهد در حالی که خداوند می خواهد زیبایی را با عفاف و حجاب حفظ نماییم و خودمان را در تیررس نگاه زهرآلود نامحرم قرار ندهیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: شکر اینکه خداوند ما را زیبا آفریده و ما را در زمره مسلمانان عالم قرار داده این است که پشتیبان خدا، پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) باشیم و قرآن و حضرت محمد(ص) را چراغ راهمان قرار دهیم.

 

حجت الاسلام صابری اراکی با اشاره به شیاطین انس و انحرافاتی که از ناحیه آنها ایجاد می شود، تصریح کرد: شیاطین انس به طور مثال ابتدا فرد را دعوت به کشیدن سیگار، بعد تریاک، هروئین و بعد دعوت به کشیدن و مصرف مواد صنعتی همچون شیشه می نمایند و مانند شیطان رجیم گام به گام فرد را منحرف می کنند.

 

کارشناس مذهبی و امور دینی استان مرکزی ادامه داد: شیاطین انس مثلا انسان را در استفاده از فضاهای مجازی که می تواند او را به بزرگ ترین کتابخانه های دنیا پیوند دهد در استفاده از سایت های غیر اخلاقی راهنمایی کرده و سبب می شود فرد نتواند از این فضاها استفاده بهینه را کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه گاهی این سوال مطرح است که چرا خدا شیطان را آفریده است؟، خاطر نشان کرد: اگر شیطانی نبود اختلاص، گناه، دزدی، دروغ و کلک، بی حیایی و بی عفتی نیز نبود و در واقع دیگر گناه نکردن معنایی نداشت.

 

حجت الاسلام صابری اراکی افزود: وقتی در میدان مسابقه رقیب حاضر نباشد و زمینه برای انجام یک مسابقه فراهم نگردد دیگر این میدان رقابت نیست و مسابقه دادن در آن بدون معنا می شود، پس شیطان آفریده شده تا ما بتوانیم بر نفس و شیطان غلبه کنیم.

 

کارشناس مذهبی و امور دینی استان مرکزی خاطرنشان ساخت: مطرح کردن این سوال یعنی پاک کردن صورت مساله، در حالی که افرادی همچون آیت الله بهشتی، امام راحل، شهدا و مومنین بر شیطان پیروز شدند و برابر او ایستادگی کردند.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در آیه 119 سوره نساء از شب قدر به عنوان شب صلح با خدا و شب دشمنی با شیطان یاد شده است، در حالی که در دنیا عده ای هستند که همواره از شیطان پیروی می کنند و راهنما و ولی و سرپرستشان شیطان است.

 

کارشناس مذهبی و امور دینی استان مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه انسان های مومن باید توفیق الهی داشته باشند و در برابر شیطان ایستادگی کنند، یادآور شد: قرآن کریم می گوید ای بندگان خدا به سمت من بیایید و من بارها اگر شما توبه خود را هم شکسته باشید باز شما را خواهم بخشید پس به طرف شیطان نروید؛ بنابراین باید با انس با قرآن بر ایمان خود افزوده و از شیطان دوری کنیم./202/842/ب1

ارسال نظرات