۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۴۳۵۹۴۳

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

قدردانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از حضور باشکوه مردم در مراسم روز قدس، اجرای دوره آموزشی حفظ و مفاهیم قرآن کریم و برگزاری طرح قرآن در خانه ویژه مددجویان کمیته امداد عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی روز شنبه با صدور اطلاعیه‌ای از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس قدردانی کرد.

 

در این اطلاعیه آمده است: در آخرین جمعه از ماه پرفیض و برکت رمضان‌المبارک، روز جهانی قدس، روز بزرگ مرگ بر اسراییل و روز رساترین فریاد علیه سبوعیت و موجودیت نامشروع و غیرانسانی و اشغالگری و کودک کشی و تجاوز صهیونیست‌ها و روز حمایت همه‌جانبه از فلسطین قهرمان در جای‌جای ایران بود.

 

مردم مؤمن، روزه‌دار و انقلابی استان و شهرستان بجنورد، با پشت سر گذاشتن و درک ایام و لیالی پربرکت قدر، با حضور در راهپیمایی شکوهمند و باعظمت روز جهانی قدس، همگام و هم‌صدا با سایر مسلمانان و آزادیخواهان در سراسر جهان، بار دیگر غـریـو آزادی قدس شریف و فلسطین این پارۀ تن اسلام را از یورش وحشیانۀ دژخیمان پلید سر داده و خشم مقدس و نفرت و انزجار و برائت خود از ظلم و جور رژیم غاصب آدمکش صهیونیستی را فریاد زدند.

 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: دوربین‌ها صحنه‌هایی ماندگار و دیدنی از خروش عظیم اراده‌ها و خیزش امواج احساسات پاک معنوی را در حمایت از فلسطین قهرمان و فریاد خشم علیه تجاوز و تعدی اشغالگران صهیونیستی را در دل تاریخ ثبت و ضبط کرده و به نمایش گذاشتند.

 

این بیانیه می‌افزاید: شما مردم همیشه در صحنه در جای‌جای این خطه ولایی حماسه‌ای جاودان و ماندگار به یادگار گذاشتید و برگ زرین دیگری در دفتر قطور خاطرات و افتخارات خویش ثبت و ضبط کردید و با گوش‌جان به ندای حق‌طلبی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره)، لبیک‌گویان در راهپیمایی روز جهانی قدس، حضوری آگاهانه، ارزشمند و انقلابی یافتید.

 

اجرای دوره آموزشی حفظ و مفاهیم قرآن کریم

لیلا شکرانی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی خراسان شمالی از ثبت‌نام دوره‌های آموزشی حفظ و مفاهیم سوره حجرات قرآن کریم تا دهم شهریورماه امسال خبر داد و افزود: پیرو تفاهم‌نامه همکاری اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور با اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان شمالی، قرار است این دوره آموزشی در سطح تمامی مؤسسات خراسان شمالی برگزار شود.

 

وی اظهار کرد: ثبت‌نام برای این دوره آموزشی با نظارت دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، از دهم تیرماه جاری آغاز و تا دهم شهریورماه سال جاری ادامه دارد.

 

شکرانی تصریح کرد: در پایان اجرای طرح حفظ و مفاهیم سوره حجرات، همایشی به این منظور برگزار و برای تمامی شرکت‌کنندگان در این طرح، گواهینامه پایان دوره آموزشی صادر می‌شود.

 

طرح قرآن در خانه ویژه مددجویان خراسان شمالی برگزار می‌شود

مجید الهی راد، مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی از اجرای طرح قرآن در خانه ویژه مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: این برنامه برای ۵۰۰ نفر از مددجویان اجرا می‌شود.

 

وی بابیان اینکه این طرح به‌منظور ارتقای سطح آگاهی مددجویان این نهاد از این کتاب معنوی و الهی اجرا می‌شود، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های قرآنی در اولویت کمیته امداد قرار داشته و در این زمینه برای گروه‌های مختلف مددجو آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

 

الهی راد با اشاره به اینکه در اجرای طرح مزبور اولویت مددجویان مناطق کمتر توسعه‌یافته و روستاها هستند، تصریح کرد: ارتقای دانش دینی، مسلط شدن قرآن آموزان بر قرائت، تفسیر قرآن، انس و الفت بیشتر با قرآن در منازل از اهداف اجرای این طرح است.

 

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد استان با اشاره به اینکه این طرح در شش مرحله از ابتدای تیر سال جاری لغایت بیست و نهم اسفند ۹۶ ادامه دارد، گفت: در این مقطع اجرای طرح قرآن در خانه از تاریخ یکم تیر لغایت سی و یکم شهریور ۹۵ اجرا می‌شود.

 

برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در خراسان شمالی

علی‌محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی از برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در این استان در ماه آینده خبر داد و اظهار کرد: ششمین دوره جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی هم‌زمان با دهه کرامت در استان خراسان شمالی برپا خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه این جشنواره کتاب‌خوانی با محوریت زندگانی و سیره حضرت رضا (ع) ویژه رده‌های سنی گوناگون برگزار می‌شود، افزود: کتاب‌های امام علی بن موسی‌الرضا (ع)، «اعترافات غلامان» و «دوست مهربان کبوترها» منابع جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در خراسان شمالی هستند.

 

جهانی با اشاره به اینکه دبیرخانه این جشنواره از مدتی قبل در اداره کل کتابخانه‌های عمومی فعال‌ شده است، اضافه کرد: کسب شناخت مبتنی بر دانایی لازم از امام رضا، ترویج سیره و فرهنگ رضوی و همچنین آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با سبک و شیوه زندگی رضوی از اهداف برگزاری این مسابقه محسوب می‌شوند./9314/303/ب3

ارسال نظرات