۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۴۳۶۲۶۰
حجت الاسلام میرشفیعی:

خودداری از گناهان سبب رشد و تعالی انسان می‌شود

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که خودداری از گناهان سبب رشد و تعالی بشر می‌شود، گفت: خداوند از عبادت های مؤمنان سودی نمی‌برد و از معصیت های انسان‌ها ضرری نمی‌کند، بلکه فلسفه احکام الهی برای رسیدن انسان به رشد معنوی است.
حجت الاسلام سید صادق میرشفعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صادق میرشفیعی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز، در جمع نمازگزاران مسجد اعظم قم، به تبیین آثار و فواید امساک از گناهان پرداخت و گفت: خودداری از گناهان در هر آیینی سبب ایجاد آثاری ویژه‌ و سبب رشد و تعالی بشر می‌شود.

 

حجت الاسلام میرشفیعی با بیان این که امساک و خودداری و پرهیز از گناهان آثار بسیار در زندگی فردی دارد، ابراز کرد: فردی که مسلمان نیست، اما کم حرف بزند و کم بخورد، از آثار و فواید بسیاری در زندگی بهره‌مند می‌شود که تمام این فواید به سبب پرهیز و امساک است.

 

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) در سخنی فرموداند که اگر کسی سکوت اختیار کند، حتی اگر کافر به دین باشد، صاحب حکمت می شود.

 

وی در بخش دیگر از سخنانش با بیانی این که مبنای احکام دین بر اساس مصلحت و مفاسد افراد است، گفت: خداوند از عبادتهای مردم سودی نمیبرد و از معصیتهای انسان‌ها ضرری نمی‌کند، بلکه فلسفه احکام الهی برای رسیدن انسان به كامل و رشد معنوی است.

 

حجت الاسلام میر شفیعی به بررسی آثار و فضایل ماه مبارک رمضان پرداخت و  بیان کرد:  در قرآن کریم مهمترین فلسفه روزه داری را رسیدن به تقوا بیان شده است.

 

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه استغفار و آمرزش گناهان است، ابراز کرد: در روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) آمده است که شقی ترین مردم فردی است که این ماه رمضان بگذرد و در این ماه آمرزیده نشود.

 

 استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) آورده است که روزهای نخستین ماه رمضان رحمت وروزهای میانه‌ای آن زمان بخشش گناهان و روزهای پایانی آن زمان اجابت دعای است.

  

حجت الاسلام میرشفیعی بیان کرد: امیرمؤمنان(ع) در خطبه متقین نهج البلاغه 400 ویژگی مؤمنان واقعی را بیان کرده‌اند که مناسب است روزه‌داران برای به دست آوردن این ویژگی‌ها تلاش کنند. /998/پ202/ی

 

ارسال نظرات