۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۴۳۶۲۷۷
استاد حوزه و دانشگاه:

رابطه با آمریکا سناریوی راهبردی فتنه‌گران است

حجت الاسلام نظری گفت: تمامی سیاست های خصمانه غرب با هدف کاهش فشار لابی‌های صهیونیستی و کمتر شدن چالش های آمریکا در برابر رژیم آل‌سعود است.
حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز

حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که عدم پایبندی آمریکا به مفاد برجام مسأله‌ای قابل پیش‌بینی بوده است، اظهار داشت: تجربه سال‌های گذشته نشان می دهد که آمریکا در مذاکره با کشورها صادق نبوده و همیشه به دنبال حفظ منافع خویش است.


وی با بیان این‌که وضع تحریم‌های جدید به بهانه‌هایی غیر از برنامه هسته‌ای ایران موضوعی قابل توجه است، خاطرنشان کرد: اگر ایران اسلامی حاضر به مذاکره با آمریکا البته با توجه به استراتژی نرمش قهرمانانه شد؛ به دلیل آن بوده که درصدد احقاق حق ملت، عزت و تعالی کشور و همچنین استقلال همه جانبه در عرصه های مختلف بوده است.


حجت الاسلام نظری با اشاره به تحریم ها و تهدیدهای آمریکا علیه ایران به دلیل پافشاری ملت ایران بر احقاق حقوق مسلم خود، افزود: آمریکا در مذاکره با سایرکشورها نشان داده است که صادق نبوده و هرجا منافع آمریکا اقتضا کند، پای هر توافقی را که امضاء کرده با حیله و فریب نقض می کند.


این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که تنها با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی کشور و توجه به وحدت و انسجام می توان توطئه‌های جدید غرب را خنثی کرد، گفت: آمریکا در سناریوی چند وجهی و پیچیده تلاش می کند عامل انسجام و وحدت بخش ما را به کانون اختلاف و چالش تبدیل کند که یکی از این سناریوها دلدادگی برخی مسؤولان به غرب است.


مسؤول اسبق نهاد رهبری دانشگاه تبریز با بیان این‌که آمریکا از همۀ ظرفیت های خود برای اعمال مجدد تحریم‌های اقتصادی علیه ایران استفاده می کند، تصریح کرد: تمامی این سیاست های خصمانه با هدف کاهش فشار اسرائیل علیه آمریکا، مدیریت افکار عمومی منطقه و جهان و کمتر شدن چالش های آمریکا در برابر رژیم آل‌سعود است.


وی با بیان این‌که آمریکا برای تأمین امنیت پایدار برای رژیم صهیونیستی، حفظ رژیم های مرتجع عربی منطقه، کنترل قدرت راهبردی و استراتژیک جمهوری اسلامی ایران نیاز به تفرقه در ممالک اسلامی دارد، گفت: آنها که فکر می کنند رابطه با آمریکا به نفع ایران است؛ در اشتباه هستند، چراکه دوستی ظاهری دشمن دیرین ملت ایران؛ عین فریب‌کاری سردمداران استکبار است.


حجت الاسلام نظری با اشاره به این‌که آرزو و آمال عده‌ای در داخل کشور برقراری رابطه با آمریکا است، تصریح کرد: رابطه با آمریکا یک سناریوی راهبردی از پیش طراحی شده است که عده‌ای می خواهند در داخل ایران راه‌اندازی کرده و به گفتمان غالب تبدیل کنند./935/302/ب2

 

ارسال نظرات