۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۴۳۶۲۹۶
آیت‌الله سیدان:

اجر عظیم الهی نتیجه عمل صالح است

آیت‌الله سیدان با بیان این‌که افرادی که عمل صالح انجام می‌دهند خداوند به آن‌ها اجر عظیم می‌دهد،‌ گفت:‌ نشانه‌های پیامبر اسلام(ص) در تورات و انجیل به صورت کامل آمده است و اگر آن‌ها دقیق کتاب‌های خویش را می‌خواندند و عمل می‌کردند حضرت رسول(ص) را می‌شناختند و به او ایمان می‌آوردند.
سیدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید جعفر سیدان، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان، امروز در جلسه‌ کاربرد مَثَل در قرآن کریم بخش دیگری از آیه ۲۹ سوره مبارکه فتح را بررسی کرد و گفت: در انجیل برای یاران پیامبر اکرم(ص) مَثَل آمده است و یاران ایشان را مانند زرع، یعنی دانه می‌داند‌ که کاشته‌ می‌شوند.

 

وی در ادامه افزود: آنچه ابتدا از زمین بیرون می‌آید بسیار ظریف و نازک است اما کم‌کم و آهسته ساقه‌اش ضخیم و محکم می‌شود تا جایی که دیگر می‌تواند روی پای خود بایستد و بر زمین سقوط نکند، صاحب مزرعه و افرادی که در اطراف آنجا هستند با دیدن این مزرعه تعجب می‌کنند.

 

آیت‌الله سیدان با بیان این‌که افرادی که عمل صالح انجام می‌دهند خداوند به آن‌ها اجر عظیم می‌دهد،‌ ابراز داشت:‌ نشانه‌های پیامبر اسلام(ص) در تورات و انجیل به صورت کامل آمده است و اگر آن‌ها دقیق کتاب‌های خویش را می‌خواندند و عمل می‌کردند حضرت رسول اکرم(ص) را می‌شناختند و به او ایمان می‌آوردند.

 

وی به رشد افرادی که پیرو پیامبر(ص) هستند، اشاره کرد و افزود: آن‌هایی که در راه و پیرو پیامبر(ص) هستند مدام رشد می‌کنند زیرا دین اسلام عالی‌ترین بیانات اخلاقی و اجتماعی را دارد. این افراد سعی می‌کنند دو روز از زندگی‌شان شبیه یکدیگر نباشد و مدام رو به خدا در حرکت باشند مانند همان گیاه که آهسته رشد می‌کند و بالا می‌رود.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه تأکید کرد: با ابزاری که خدا به بنده‌هایش عنایت کرده، مانند عقل و پیامبران الهی شایسته است که انسان تصمیم جدی بگیرد و روبه تکامل باشد و این موضوع در احادیث و روایات فراوانی مورد تأکید قرار گرفته است./202/862/ب1

ارسال نظرات