۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۴۳۶۵۶۰

نماز عید فطر در ۱۲۰۰ مسجد استان مرکزی اقامه می‌شود

عید سعید فطر نماد انسجام حقیقی و مظهر وحدت و اتصال جمعی مسلمانان جهان است و در این عید بزرگ نماز عید فطر در ۱۲۰۰ مسجد استان مرکزی اقامه می‌شود.
نماز عید سعید فطر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، عید سعید فطر نماد انسجام حقیقی و مظهر وحدت و اتصال جمعی مسلمانان جهان است و در این عید بزرگ نماز عید سعید فطر در ۱۲۰۰ مسجد استان مرکزی اقامه می‌شود.

 

همچنین 1200 مسجد و حسنیه جهت اقامه نماز عید سعید فطر اعلام آمادگی کردند و برنامه‌های این مساجد همراه با قرائت دعای پرفیض ندبه و بیان دو خطبه پس از ادای فریضه نماز است.

 

برگزاری عید سعید فطر به میزبانی بقاع متبرکه استان مرکزی

امامزادگان استان امام راحل در روز عید سعید فطر میزبان روزه‌داران ماه مبارک رمضان هستند و افراد می‌توانند نماز عید را در جوار آستان مقدس امامزادگان اقامه کنند.

 

همچنین اقامه نماز عید فطر همزمان با قرائت دعای ندبه انجام خواهد شد و نمازگزاران می‌توانند از ساعت شش صبح در بقاع متبرکه حضور بهم رسانند.

 

مردم مومن و همیشه در صحنه استان مرکزی، امسال نیز مانند سال‌های گذشته نماز عید فطر را در ۴۱ بقعه شاخص استان مرکزی برپا می کنند و مسؤولان نیز در این راستا هرچه در توان دارند باید در مسیر تحقق مطالبات رهبری درباره قطب فرهنگی شدن امامزادگان باید استفاده کنند.

 

همچنین نماز عید فطر در قریب به ۱۱ بقعه شهرستان اراک برگزار خواهد شد و آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان، آستان مقدس امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س) و امامزادگان ۷۲ تن ساروق برخی از امامزادگان شهرستان اراک است که نماز عید سعید فطر در آن امامزادگان برپا می‌شود.

 

شایان ذکر است، ۱۵ تیرماه همزمان با ۲۹ ماه مبارک رمضان ۱۴ تیم استهلال در استان مرکزی رؤیت هلال ماه شوال را رصد کردند./202/842/ب1

ارسال نظرات